Avatar billede ninahansen Nybegynder
08. november 2003 - 09:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en VOB fil om til MOV ?

Jeg har en musikvideo på DVD, som jeg skal lave nogen screendumps af. Og det lader til at det kun kan lade sig gøre når det er en MOV fil. Er det rigtigt ?

Mvh
Nina
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 10:18 #1
Screendumps ??? Mener du bare nogle billeder fra videon ?
Avatar billede ninahansen Nybegynder
08. november 2003 - 10:25 #2
Ja. Jeg bruger Snagit til det og det virker fint med MOV filer. Men lige så snart det er en anden filtype, f.eks. VOB, RAM, AVI, MPEG eller WMV filer, virker det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2003 - 10:28 #3
Har du prøvet med Ctrl+PrtScr ???
Avatar billede ninahansen Nybegynder
08. november 2003 - 10:37 #4
ja.
Man får bare et sort billede og ikke andet. Hvis jeg stadig har DVD'en kørende i baggrunden, kan jeg køre det billede jeg har 'snapet' henover og så kan man se det. Det er ligesom om, at det screendump jeg har taget, er et slags vindue. Hvis jeg kører det rundt over skærmen, viser den det, der er lige bagved.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. november 2003 - 15:26 #5
Nu ved jeg ikke, hvad for en DVD-afspiller, du har indstalleret, men hvis du har f.eks. PowerDVD, kan du afspille hen til det billede, du vil have kopieret, og sætte den i pause,og så trykke på "kameraet". Så åbner du dit fotoprogram og siger "sæt ind". Det plejer jeg at gøre, og det lykkes hver gang.
Norbert. :-)
Avatar billede ninahansen Nybegynder
08. november 2003 - 16:18 #6
Det hjalp. Tusind tak norbert. Jeg har først fornyligt installeret PowerDVD, og kendte ikke til kamera knappen.
Du får dine point.
Avatar billede norbert Nybegynder
08. november 2003 - 16:20 #7
Jeg takker :-)
Norbert.