Avatar billede grundstad Nybegynder
07. november 2003 - 16:02 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

en virus AVG ikke kan fjerne jeg er fortabt

det er hvad der står

Virus Identified Win32/Valla.2048

Stien er : C:/WINNT/system32/spread.exe

jeg har prøvet alt men kan ikke fjerne den.
slætter jeg den kommer den igen lidt efter, HJÆLP
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2003 - 16:06 #1
Slå systemgendannelsen fra og online scan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

hvis den har fundet noget, så tryk på see report og kopier det herind...
Avatar billede esurk Nybegynder
07. november 2003 - 16:06 #2
hvilket anti-virus kører du med?
Avatar billede nuna Nybegynder
07. november 2003 - 16:06 #3
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2003 - 16:07 #4
Når det er 2000 skal du selvfølgelig ikke slå systemgendannelsen fra, da du ikke har nogen*S*
Avatar billede chalde Seniormester
07. november 2003 - 16:07 #5
Detection and removal
We recommend that you download and run a special fix for this virus.

Download Vallafix by clicking on this link. http://www.norman.com/public/vallafix.com

On Windows Me and Windows XP you should disable System Restore before cleaning up after a virus infection. If you don't there will probably be infected files left in the _restore directory.

http://www.norman.com/virus_info/w32_valla_2048.shtml
Avatar billede grundstad Nybegynder
07. november 2003 - 16:19 #6
chalde
det var fordi jeg havde opdaget at jeg havde oprettet dette spørsmål forkert, men det er rettet.
men noget helt andet jeg er ved at prøve den valla-fixer vender tilbage om lidt.
Avatar billede grundstad Nybegynder
07. november 2003 - 17:00 #7
det hjalp ikke med vallafix øv
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2003 - 22:19 #8
Det her hjælper helt sikkert.

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :           http://www.webattack.com/get/hijackthis.shtml

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 09:40 #9
8/11 KL 09:43
jeg prøver lige og vender tilbage
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 09:42 #10
Det er bare i orden...

Du spørger bare, hvis du er i tvivl med noget
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 10:10 #11
her er den Log, det her har jeg ikke en snus fat i ?
jo jo altså der skal vel findes hacker eller noget i den still på den men hvordan ????

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
\lars\G\Opdate\kill\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 10:12 #12
jeg har ikke gjordt noget inu :-)
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 10:13 #13
Godt*S*

Jeg løber den lige igennem, slet ikke noget imens
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 10:32 #14
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Du skal åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 11:01 #15
her er så den næste Log

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 11:04 #16
Så er du ren...

Hvis den kommer igen, så slet den, så kommer den ikke igen.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Ad-aware

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 11:59 #17
jeg takker mange gange
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 12:01 #18
Velbekommen og tak for point*S*
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 14:43 #19
efter kort tid kommer den igen

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 14:44 #20
Så løber jeg da bare den igennem igen*S*
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 14:56 #21
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Du skal åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 15:14 #22
efter at jeg har kørt programmet og genstartet er dettte hvad logfil-en viser

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 15:21 #23
denne skal lige fixes igen:
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe

genstart og ny log
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 15:34 #24
jeg starter fra starten igen.
jeg havde lidt problemmer med min maskine der er ved at være for lidt plads den køre ikke godt, så jeg formater og starter fra bunden med nyt W2 O.S.V
opdater alle programmer starter med win2000 men bliver standset af win der har fundet en fejl (svhost et eller andet). ok tænker jeg jeg henter den helt ned og install den fra CD altså W2 SP4 så går det fint og jeg kan så opdater resten fra WINopdate og så er det at de der virus/hacker popper op hele tiden og jeg har AVG-antivirus Zonealarm Pro Aware6 der er ikke noget der kan få dem til af forsvinde.
skal jeg state forfra igen.
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 15:38 #25
nej, hvis du har zonealarm pro sat til og avg forsætter med at vinde virusser, så prøv at geninstaller avg og se om den fortsætter
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 15:50 #26
jeg har lige prøvet at slette de filer to gange og genstarte. her er logfilen

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 15:58 #27
Nu er vi tilbage til de 3, vi startede med:

Disse skal fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe

Prøv lige en gang til
Avatar billede fromsej Praktikant
08. november 2003 - 16:02 #28
Genstart i fejlsikret, brug Start=>Søg til at finde musirc4.71.exe
og slet den, find også mappen The Cleaner og slet den, derefter genstart og ny logfil.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 16:09 #29
ok der går lidt så kommer der en ny og forhåbenlig fejlfri logfil
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 16:13 #30
Glæder os*S*
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 16:34 #31
ja så har jeg prøvet at slette dem i fejlsirkkeret tilstand og fixet her efter genstartet og lavet en logfil. den er her under.

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 16:38 #32
den der the cleaner kunne jeg ikke slette men jeg omdøbte den og så kunne jeg slette den hmm
i mappen var der en DDL fil det var den jeg ikke kunne slette men det ser ud til at den er væk nu fra mappen programmer.
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 16:57 #33
kan det hjælpe at se den pc's logfil der er på nettet og der er kun de to, ?
nu skriver den: Trojan Horse BackDoor. Icbot.AQ.  og i system32 msnv32.exe på den pc der hele tiden har været tale om. den er sej
Avatar billede arlet Juniormester
08. november 2003 - 17:00 #34
ja, kom lige med en ny log
Avatar billede grundstad Nybegynder
08. november 2003 - 17:07 #35
den første er fra den den der viser fejl

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Documents and Settings\søs milbo\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\system32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-watch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Programmer\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MusIRC (irc.musirc.com) client] musirc4.71.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [POPUPWATCH] C:\Programmer\BulletProofSoft.com\SpywareRemover\popup-watch\PopUpWatch.exe /STARTUP
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37931.5596180556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

også er det den pc der ikke fejler noget, men er på nettet sammen med den anden pc

Logfile of HijackThis v1.97.3
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\GEARSEC.EXE
C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\htpatch.exe
C:\WINNT\system32\CTHELPER.EXE
C:\WINNT\System32\rmctrl.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\WINNT\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
G:\Opdate\kill\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.sasp?TemplateID=1
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: De Gule Sider - {D4003A01-9B2C-4e24-9CD2-8D7DB1BDE096} - C:\WINNT\Downloaded Program Files\DGSToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\PROGRA~1\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O9 - Extra button: Degulesider Toolbar (HKLM)
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) - https://components.viewpoint.com/MTSInstallers/MetaStream3.cab?url=http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/TFTLCD/Wiseview/ProductPresentation/ViewPoint/3Dmall/lcd/main.htm
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://www.tele2adsl.dk/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {342999A3-728D-4DF6-BB81-CDD1A743096A} (MRActivXUI Class) - http://comp.mediaring.com/consumer/pcphone/ver5.3.0.0/wbaxuiph530.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {75D1F3B2-2A21-11D7-97B9-0010DC2A6243} (SecureLogin.SecureControl) - http://secure2.comned.com/signuptemplates/ActiveSecurity.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37807.3673842593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D4003A01-9B2C-4E24-9CD2-8D7DB1BDE096} (De Gule Sider) - http://www.degulesider.dk/tool/DGSCab.cab
O16 - DPF: {E7DBFB6C-113A-47CF-B278-F5C6AF4DE1BD} - http://download.abacast.com/download/files/abasetup.cab