Avatar billede nielsbkh Nybegynder
07. november 2003 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Underlig ustabilitet med joins!! Hjælp

Jeg sidder med et underligt problem!! Jeg sidder og skal lave en forespørgsel i en Access database, mit Sql ser ud som følger:

SELECT B.MAT_VARE_TEKST, L.MANDNAVN, B.ORDRE_START, B.ORDRE_NR, B.ANTAL, B.ENHEDER, B.KOST_PRIS, B.PRIS, B.SAG
FROM MATLISTE AS B LEFT JOIN LOENLIN AS L ON B.ORDRE_NR=L.ORDRE;

Men dette join virker ikke, og det forstår jeg intet af! Er der nogen der kan hjælpe mig til at forstå hvad jeg gør galt, typerne jeg joiner op imod hinanden er de samme så det er ikke det, håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!! :-)
Avatar billede larsjordan Nybegynder
07. november 2003 - 13:13 #1
Hvad mener du med den ikke virker....Kommer der en fejl, viser den forkerte poster eller ingen poster
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
07. november 2003 - 13:32 #2
Den viser alle poster i matliste men jeg ved der er tilfælde hvor ordrenummrene i matliste og loenlin er ens og hvor det skulle være muligt at få nogle mandnavne ud, men der kommer ingen... Hvilket vil sige at joinet ikke virker :-(
Avatar billede larsjordan Nybegynder
07. november 2003 - 13:48 #3
Hvis det er en en-til-mange join, kan det være at der er nogle records i loenlin der ikke har mandnavne og nogle der har.
Der er i hvertfald ikke nogen fejl i Access og Joins, så fejlen må desværre være i data :-(
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
10. november 2003 - 11:53 #4
Jeg er ikke i tvivl om at du sikkert har ret i at det er i mine data, men desværre kan jeg ikke se fejlen. Alle linier i Loenlin har et mandnavn. Det mest underligere er at hvis jeg foreksemple laver mellem rum så on delen bliver som følger B.ORDRE_NR = L.ORDRE så kan jeg være heldig at joinet virker... Det synes jeg er MEGET mærkeligt!
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
18. juli 2005 - 17:58 #5
Spørgsmålet lukkes!