Avatar billede zoom Praktikant
07. november 2003 - 00:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fireworks gemme billeder

Hej Jeg er ny med Fireworks

Har normalt brugt Illustrator og photoshop.

Jeg ville nu gerne vide hvordan dette gøres:
Når jeg tager et jpg. billede ind i Fireworks og ændre på det vil jeg så gerne gemme det igen i jpg.format men det kan umiddelbart kun gemmes som png når jeg bruger "save as" hvordan gemmes i jpg format ?

Samtidig vil jeg gerne komprimere billede størrelsen hvordan gøres det i fireworks ?
Avatar billede pixelmax Nybegynder
09. november 2003 - 06:09 #1
Du skal bruge Export Wizard som du finder i FILE-menuen.
Den svarer til save for web i Photoshop. Vælg at du vil gemme i et webformat og du vil kunne gemme i jpg samt styre størrelsen på din færdige fil :-)
Avatar billede zoom Praktikant
10. november 2003 - 23:02 #2
tak for hjælpen......ja kært barn har mange navne ;-) Det er lige med at finde funktionerne når man har været vant til photoshop i årevis.  Jeg fik jo fireworks i MX-pakken og så må man jo lige prøve den. Hvad syntes du er bedst af de to programmer ?
Avatar billede pixelmax Nybegynder
11. november 2003 - 08:35 #3
Hmmm... jeg er lidt af et vanedyr og har arbejdet med Photoshop i mange år.
Derfor hælder jeg stadig til Adobe familien :-)
Jeg er glad for png formatet da det understøtter semitransperens når man bruger det i flash. Photoshop kan jo sagtens gemme i png formatet, så jeg stemmer altså stadig på det gode gamle som jeg kender så godt :-)