Avatar billede javaidioten Nybegynder
06. november 2003 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

overflade af sne i photoshop

Jeg er pt. i gang med at lave en hjemmeside,hvor jeg gerne vil lave en baggrund med noget der minder om nyfalden sne. Derudover vil jeg ögså gerne lave hundefodspor gennem sneen, men dette er sekundært....
Håber nogen kan hjælpe....
Avatar billede dytti Novice
07. november 2003 - 00:58 #1
Avatar billede javaidioten Nybegynder
07. november 2003 - 11:53 #2
Tak for svaret, men jeg det skal ikke være faldende sne. Det skal være nyfalden sne, altså en overflade der er dækket af sne, hvor der så skal være en række hundespor.
Avatar billede dytti Novice
07. november 2003 - 13:51 #3
måske kan du fifle lidt rundt med det her, og få noget brugbart ud af det
http://www.mixzone.frac.dk/ulv.jpg
Avatar billede pixelmax Nybegynder
07. november 2003 - 17:01 #4
Find evt et billede af ørkensand og vælg Image>Adjustments>Invert. Så har du fin sne *S* - Du kan derefter justere på farverne (ctrl+u)/(ctrl+b) så de bliver helt rigtige.
Fodsporene kan du tegne eller du kan downloade en font med fodspor ( http://www.dingbatpages.com/creature/creature.html )- lægge en bevel og emboss-effekt på og sætte fill til 0 i din lagpalette. Derved bliver fodsporene "usynlige" og kun effekten bevel-emboss synlig :-)
På den måde har du fodspor i sneen :-)
Avatar billede javaidioten Nybegynder
08. november 2003 - 18:32 #5
tak for jeres hjælp!