Avatar billede grrr Nybegynder
06. november 2003 - 21:07 Der er 7 kommentarer

hvordan kværker man en hdd

hejsa allesammen jeg har en debat kørende
ang hvordan en hdd kan gå i stykker jeg siger den kan gå i "stykker" vis man feks bare trykker på off knappen på putern divs den er tændt om man slukker den på knappen
uden at lukke den ordenligt ned derhved kan man skade hdd
bad sector and so on passer dette ???
vis i kan må i meget gerne smide nogle links til evt hvor det står
da den jeg har debbaten med ikke rigtig tror på hvad jeg siger med mindre det er sort på hvidt 8-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. november 2003 - 21:15 #1
når HDD'en er tændt og strømmen gå, så når "armene" *dem som læser/skriver på HDD'en* ikke ind på plads, men stopper over skiven og kan komme ned og røre skiven og rise den og på den måde ødelægge den.

her kan du læse om hvordan en harddisk virker
http://computer.howstuffworks.com/hard-disk2.htm
Avatar billede elvis77 Nybegynder
07. november 2003 - 13:31 #2
Det var i hvertfald tilfeldet før, men jeg mener da at nye hardiske ikke har det problemet da de parkerer læse hodet automatisk når strømen forsvinder.
Avatar billede grrr Nybegynder
08. november 2003 - 16:59 #3
rkhdk
skirv som svar for at få dinne åoints
Avatar billede spt Nybegynder
09. november 2003 - 02:13 #4
lol. hvis det stadig var såddan rkhdk. så ville man jo ikke kunne bruge en hd med windows 98 mere end en uge.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. november 2003 - 11:53 #5
spt => min Seagate Barracuda IV døde efter strømsvigtet her for et stykke tid siden *da sjælland osv. mistede strømmen*, efter det strømsvigt har den kørt af HT, og da jeg testede den så skrev den der var fysiske fejl og bad sectors på og jeg skulle aflever den til ombytning.. før strømsvigtet virkeder den 100%
Avatar billede spt Nybegynder
14. marts 2004 - 05:23 #6
rhdk... Du har fat i noget... men kan det ikke tænkes at det er fordi din hd ikker er i 100% vandret stilling
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. marts 2004 - 13:08 #7
spt => hvor mange tror du der har sin PC/Hdd i 100% vandret stilling?
Min er vandret ifl. mine øjemål ;o)

grrr => behold dem ;o)