Avatar billede rc Nybegynder
06. november 2003 - 20:49 Der er 6 kommentarer

Virus! teekids.exe

Pga. virus har jeg slettet følgende fil for at fjerne den (XP HOME) c:\windows\system32\teekids.exe

Det lyder som noget "legetøj", er der nogle der kan fortælles hvad den anvendes til, og om det har nogenbetydning for computerens funktionalitet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2003 - 20:53 #1
det er en virus: http://vil.nai.com/vil/content/v_100551.htm

den har ikke en fi+unktion for computerens funktionalitet som sådan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2003 - 20:53 #2
fi+unktion = funktion
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2003 - 20:58 #3
Det du skal gøre er at slå systemgendannelsen fra
gå i joblisten og find teekids.exe og afslut den
scan med stinger, linket er i john stigers svar
aktiver systemgendannelsen igen.

Så er du af med den ordentligt
Avatar billede rc Nybegynder
06. november 2003 - 21:00 #4
har fjernet virusen men nævnte fil er slettet - men den har ingen funktion?
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. november 2003 - 21:33 #5
http://www.maitek.com/avtools/blasterworm.html
Her står lidt om hvad den fætter gør...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2003 - 21:54 #6
teekids.exe er selve virussen - så jo en funktion har den da - den ar den funktion en virus nu engang har ;)