Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. november 2003 - 20:18 Der er 3 kommentarer

PC nægter at boote

Hey, imens jeg ryder op i min profil og sager, håber jeg i gider se på mit lille problem, mod et par point... :-)

Sidder med en PC der nægter at boote på hvilken som helst måde, diskette, harddisk eller CD-rom, intet virker.

(ikke præcis historie, var ikke tilstede)Det startede med at PC'en lavede blå skærm og rebootede, hvor efter den laver blå skærm hver gang man prøver at gå ind i Windows (fejlsikret virker heller ej).
Den vil ikke boote fra CD-rom (windows XP eller 2k), vi har prøvet et nyt CD drev, dog uden held, den skriver den finder intet og beder om at trykke enter for at søge igen?
Diskette drev er det samme.
Harddisken har også været skiftet ud, uden held. Windows nægter bare at boote og CD-om samt diskette virker lige så lidt.

Håber i kan hjælpe, jeg forstår ikke den PC :P

Specs:
1000Mhz AMD Athlon Thunderbird (aldrig været clocket anderledes (er rigeligt kold 31°C))
512Mb SD ram, ukendt mærke.
Soltek SL-75KAV
Windows 2000 Pro / Windows XP (alt efter harddisk, samme gælder CD'er)
Avatar billede b.a.s. Nybegynder
06. november 2003 - 20:48 #1
Vil lige prøve igen, det er simpelthen så vigtigt det kommer til at virke.
Hvad kan der dog være sket?
Avatar billede mazey Praktikant
06. november 2003 - 23:24 #2
Hejsa b.a.s.... har haft samme problem. Fandt til sidst ud af, igennem udelukkelses metoden, at det var mit bundkort der var problemet... controlerne på kortet var defekte. Den er højst sandsynligt det. -inden du beskæftiger dig med boardet, kunne du måske gå ind på www.memtest86.com og downloade en memtest, for derefter at se om den kan boote på den. kan den det, så check rammene for fejl. (evt. få fat i endnu en klods fra en anden maskine)
Håber du får det op at køre-
Mvh
Mazey
Avatar billede Mainbrain Juniormester
06. november 2003 - 23:24 #3
Kommer den så langt at du kan komme ind i bios???
Hvis ja, så se om du ka nulstille bios fra bios menu´n, ellers prøv at reset c-mos på bundkortet, du kan se hvordan du gør i din manual.