Avatar billede micker Praktikant
08. januar 2001 - 21:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Counter strike

Er der nogle der fortælle mig hvorfor mit netværk ikke virker til at spille counter strike på LAN, når man har created et spil kan man ikke se det fra de andre computeren. Jeg har sat det op til ipx og netværket virker ellers normalt.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. januar 2001 - 21:07 #1
Det er der en ganske enkel forklaring på som holder i 99% af tilfældene:

I spiller ikke allesammen med samme version af Halflife og CounterStrike. Jeg har selv været ude for samme problem. I skal bare sørge for inden i starter at sllete alt jeres HL, og installere det igen fra samme CD allesammen. Så virker det. Det er jeg 90% sikker på.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. januar 2001 - 21:10 #2
I kan selvfølgelig også vælge at patche jeres Hl og Counter så i har den samme, men så sker det desværre tit at det heller ikke virker. Men du kan hente dem her, søg efter halflife:

http://www.gamereactor.dk/downloads/showfile.asp?Category=patches
Avatar billede jimmer Nybegynder
08. januar 2001 - 21:21 #3
her er direkte links:

installer først patvh til HL:
http://gamecore.skjoldhoej.dk/Files/hl1104.exe

Installer dernæst til CS:
http://gamecore.skjoldhoej.dk/Files/cs10full.exe

Det gøres på alle pc\'erne så i har den samme
Avatar billede jimmer Nybegynder
08. januar 2001 - 21:22 #4
men de fylder en del. Den første 55MB. Den næste 83MB. Det er nogle store upgrades, men er nødvendige.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
08. januar 2001 - 21:27 #5
Ja, det er store filer, og hvis du ikke gider at hente dem, kan de findes på mange computerblades cdromer. Fx ved jeg at den nyeste GameZone har Counter 1.0 på cden i sidste måned. Der ligger også tit patches til mange spil.
Avatar billede micker Praktikant
08. januar 2001 - 21:29 #6
Det er samme cd der er brugt til at installere spillet, samt samme upgrade hl1104.exe og endvidere samme CS ver. 1.0.
Avatar billede jimmer Nybegynder
08. januar 2001 - 21:33 #7
du har nok ikke sat dit ipx rigtigt op. Se hvordan de andre pcer er sat op. Eller prøv f.eks tcp/ip i stedet (det skal de andre natuligvis også så).
Avatar billede jimmer Nybegynder
08. januar 2001 - 21:34 #8
\"Jeg har sat det op til ipx og netværket virker ellers normalt. \"

nå så er det nok ikke det alligevel :-)
Avatar billede amneziac Nybegynder
08. januar 2001 - 21:39 #9
Det kan det godt være. Det er ikke sikkert spillet ser de samme ting som resten af netværket. Prøv TCP/IP med faste IP-adresser.

Forslag vælg 192.168.0.1, 192.168.0.2, osv. som IP og 255.255.255.0 som subnet.

I kan oxo prøve at starte CS med consol. Derfra skal i gå ind i den i den første menu. Derefter skrive slist. Så ser i nok eet spil. Skriv derefter connect adressenpåspillet:porten. Det virker ofte for mig...
Avatar billede plexx Nybegynder
14. januar 2001 - 00:11 #10
Hvis du har en firewall som fks. Zonealarm kørende, så prøv at lukke programmet og start CS igen og se om det ikke virker
Avatar billede teknik Juniormester
14. januar 2001 - 00:12 #11
Micker
...Kan du godt se når de andre laver en server...og joine deres spil ??
Kan alle \"se hinanden\" i Andre Computere ?
Avatar billede sammy Nybegynder
19. april 2001 - 14:12 #12
du har ikke \"-noipx\" i din genvej? ;)
Avatar billede jens_k Nybegynder
22. april 2001 - 01:05 #13
Micker.. Hvis din RammeType (FrameRate) under IPX ikke er sat op til det samme som de andres på netværket.. så kan du ikke se dem når du bruger IPX protokollen.. Og det er nok højstsandsynligt derfor det ikke virker i CS.. For når du så er i Windows.. så bruger den TCP/IP og derfor kan du godt se de andre på netværket i windows men ikke i spil !