Avatar billede masterhancock Nybegynder
06. november 2003 - 16:15 Der er 11 kommentarer

Hvordan kan man bedst komprimere en 3d film, uden mærkbart tab af

Hvordan kan man bedst komprimere en 3d film, uden mærkbart tab af kvalitet til web...Planen er at rive det over i flash eller director, til brug for web?
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
07. november 2003 - 12:20 #1
divx, er nok mit bedste bud. bare sæt kvalliteten til 75%
Avatar billede geek Nybegynder
12. november 2003 - 01:08 #2
Bare brug zip så mister du ingen data!! :)
Avatar billede geek Nybegynder
12. november 2003 - 01:12 #3
Ved der findes plugins til 3d max der kan render direkte til flash, derved vil dine figure og animationer nok heller ikke fylde særligt meget...
Det vil sansynligvis være det mest kompakte format og der er ingen kvali tab, da det vil bliver renderet i flash som jo er vektor grafik.

Geek
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2003 - 00:37 #4
man kan bruge programmer som swift3D til at lave det til flash,.. men det suger pænt, hvis du spørger mig, hvis du f.eks. laver en animation af en pindemand der går, laver den en pindemand for hver frame din animation varer hvilket kommer til at fylde alt for meget i flash...

Men hvad skal du bruge det til i flash, skal du bare vise en film eller skal det være interaktivt?

Hvis du bare skal vise din animation som en lille film i flash så skal du bruge et program som sorenson squeeze 3  det er et udsøgt program =) det kan købes >> http://www.sorenson.com/application_custom/en/store/catalog.php#mxwf

for den nette sum af 79$ i november står der. Det er så absolut det bedste jeg er kommet frem til med hensyn til film i flash,... nemt at bruge og lige til. Hvis du anskaffer dig squeeze er du velkommen til at stille spørgsmål hvis der er noget du har problemer med.

/Snig
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2003 - 00:38 #5
og det skal lige siges jeg har brugt pænt meget tid på at få film ind i flash =)

/Snig
Avatar billede snigeren Nybegynder
18. november 2003 - 00:40 #6
Skal du derimod bruge din animation interaktivt i flash,.. ville jeg nok alt efter hvad du skal bruge den bruge små film klip mellem scriptsne eller bare små billed sekvenser, dvs. importere animationen ind i flash som x antal billeder og sætte dem sammen der.

/Snig
Avatar billede osborne Nybegynder
31. december 2003 - 21:41 #7
Gode formater generelt til komprimering af 3D film er MPEG-2, DIVX og Sorensen (som alle kræver en codec). Ellers er der også WMV der komprimerer ret godt og samtidig kan bruges til streaming.

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede macgregor Nybegynder
08. januar 2004 - 17:17 #8
Prøv evt. at kigge lidt på TurnTool (http://www.turntool.dk). Det er ikke til flash (*.swf).
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 02:04 #9
Animation eller stills ?
Avatar billede snigeren Nybegynder
10. december 2009 - 01:35 #10
hmm, lukker
Avatar billede osborne Nybegynder
10. december 2009 - 22:11 #11
masterhancock:
Dit spørgsmål er ikke helt klart ... spørger du om hvilke formater du bør konvertere til (se mit svar ovenfor) eller hvilken software du skal bruge til dette? Jeg har tidligere lavet film så lå på web, og som enten blev downloaded eller afspillet på web. Tænker du at det skal downloades eller som en decideret flash movie? Se evt. Geeks svar om Flash. Hvilket format har du din 3D film i er det som en avi (og hvilken slags) eller er det en sekvens af stills? ..

Lidt mere info næste gang.