Avatar billede snejbjerg Nybegynder
06. november 2003 - 12:19 Der er 14 kommentarer

HP Deskjet 959c

Printeren kommer med fejlmeddelse om at min farvepatron er ved at være tom, men har skriftet. Og den skriver det fortsat. Hvad kan jeg gøre?

Er den kaput?
Avatar billede snowball Novice
06. november 2003 - 12:23 #1
Er det en original HP patron du har sat i den ? HP er jo begyndt at sætte en chip i deres patroner sådan så man stort set kun kan benytte originale HP patroner uden der opstår problemer.

Snowball
Avatar billede snejbjerg Nybegynder
06. november 2003 - 12:28 #2
Jeps - den er ganske original!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. november 2003 - 14:53 #3
Du henvender dig til firmaet, og bytter den til en ny.
Jeg har selv haft problemer med HP farvepatroner,
og byttede den til en ny få timer efter den var købt.

/per
Avatar billede snejbjerg Nybegynder
06. november 2003 - 14:57 #4
Har prøvet at bytte farvepatronen!
Problemerne startede med den første - som var brugt længe. Pludselig gad den så ikke mere. Fint tænkte jeg.
Ny patron i, men ak nej - den virkede stadig ikke. Dårlig patron  - prøver en ny, men den ændrede intet.. Stadig samme problem!

/Lasse
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. november 2003 - 15:38 #5
Så har du sikkert et problem med din printer.

Har du prøvet at rense kontakterne med isopropyl alkohol?

/per
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2003 - 09:18 #6
Ja, enten har du dårlige kontaktflader imod patronen.

Men du kunne også være uheldig, hvis det er den samme forhandler du har fået patronen fra, at den er løbet på dato. Så vil printeren nemlig heller ikke acceptere den. Tjek embelagen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 09:37 #7
Hvad mener du med løbet på dato?

Hvis HP anvender en udløbsdato til at presse forbruget, så vil jeg råde folk til ikke at anvende HP i fremtiden. Desuden har farven i HP patroner en >>meget ringe<< kvalitet, så lysægtheden kun holder i få år.
Hvis du skal lave billeder, så vil jeg helt klart anbefale en anden løsning. Du kan nemlig få lavet ægte billeder for kun 1 kr. pr. stk., og det koster betydeligt mere på en farveprinter fra HP.

/per
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2003 - 09:45 #8
Løbet på dato: De fleste nyere blækpatroner - også fra andre firmaer, har indbygget en udløbsdato. Efter den dato virker patronen ikke. Hvordan det virker aner jeg ikke, for jeg har heldigvis ikke selv haft en i hånden der var udløbet, men jeg har hørt det er et problem for andre.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 09:53 #9
Det vil jeg kalde afpresning.

Hvad ville du sige til at der var en udløbsdato i en chip på din bil?
Når den dato var nået, så skulle du ud og købe en nu bil.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 09:53 #10
ny = nu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2003 - 10:00 #11
Nåjo - nu er det jo ikke mig der har bestemt det :-)

Det skulle angiveligt være for at forhindre folk i at bruge en patron, der var tørret ud p.g.a. ælde.

Hvad ville du sige til at tanken solgte 2 år gammel benzin (velvidende at oktantallet daler med alderen).... ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 10:16 #12
Enig! Men bare tanken om en udløbsdato.
Nu er HP og mange andre printers farver i forvejen af en meget ringe kvalitet, så det gør ikke noget at den er blevet lidt gammel. ;-)

Hvis du skal anvende farver af en høj kvalitet, så skal du have fat på pigmentfarver. Den type farver kan købes til en Epson printer.

/per
Avatar billede snap Nybegynder
07. november 2003 - 11:06 #13
Hp er blevet så hamrende ligeglade med os små kunder så løsningen er at købe et andet mærke, jeg har selv skiftet til Lexmark og er godt tilfreds da jeg selv kan fylde blæk på og fortælle prineren at det er en ny patron den har fået sat i.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. november 2003 - 11:49 #14
snap> Tak for oplysningen. Jeg håber at andre inkjet brugere vil skifte til et andet mærke. Så ender det nemlig med at HP lukker og slukker, for deres indtjening ligger nemlig på farvepatroner. ;-)

/per