Avatar billede moernmik Nybegynder
08. januar 2001 - 19:06 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Hjemmeside Grafik (Menu)

Hej alle eksperter

Jeg er nybegynder i at lave hjemmeside så jeg tænkte jeg ku få lidt hjælp her.
Jeg skal have lavet en menu til min hjemmeside. jeg ser det over alt på nettet. De kalder det grafik. men jeg kalder det nu bare en menu. Jeg ka gi jer et ekssemplar her http://www.mobinet.subnet.dk/rammer.htm
den menu i ser i venstre side som eksperterne kalder grafik. HVORDAN LAVER MAN SÅDAN NOGET!!!!!!!!!!
Avatar billede blood Nybegynder
08. januar 2001 - 19:20 #1
Det er ikke så svært at fårstå det er grafik
Du starter med at lave bilede i et tegne program som de har gjort på deres side
http://www.mobinet.subnet.dk/billeder/Side.jpg

der efter sætter du den ind som en baggrund i en tabel Der efter kan du skrive tekst (links) oven på det billede

Jeg kan lave nogle eksempler hvis du vil have det!
Avatar billede moernmik Nybegynder
08. januar 2001 - 20:45 #2
det vil jeg gerne.... Hvad for et program anbefaler du til det???
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2001 - 23:32 #3
Jeg anbefaler Fireworks fra Macromedia eller Photoshop fra Adobe.
Jeg kan også lave noget til dig hvis du vil have d.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. januar 2001 - 23:55 #4
paintshop pro, er da også skidegodt
Avatar billede blood Nybegynder
08. januar 2001 - 23:57 #5
moernmik

Du skal på ingen måde tag imod de programmer \"spacemaninc\" anbefaler da jeg kan høre at du er ny og de programmer er til profesionelle Istedet kan jeg anbefale Paint Shop Pro (www.Jasc.com) som er et godt brugervenneligt program til at udføre grafiske ting! Du kan downloade en Shereware udgave på deres hjemmeside :-)

Nu skal du ikke tro at du kan lave en side som eksperten eller en anden fed side nu hvor du har en tegne program Det har ca. taget mig 4 år at lærer html som jeg kender den idag :-)

Jeg arbejder på sagen med at få uploaded de eks. men jeg kan ikke lige nu da jeg ikke har adgang til min server :-(
Avatar billede prodic Mester
09. januar 2001 - 12:51 #6
Hvis du vil noget seriøst med Grafik så hedder svaret Photoshop, ønsker du ikke at give de 6000,- så er Paint Shop Pro den løsning du leder efter.

Får du lyst til at kaste dig over Photoshop, så skal jeg næsten anbefale dig www.prodic.dk - et site om photoshop på dansk.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
09. januar 2001 - 13:55 #7
Man kan også gå i en helt anden retning. Alle de førnævnte programmer har været og er stadig til pixelbaseret grafik. Når man som nybegynder skal lave simpel streggrafik som den menu du omtaler rent faktisk er så er det faktisk lettere at gå i krig med et ganske almindeligt vektorgrafik program. Det letteste er faktisk at anvende FLASH som tegneprogram. Køb en af de \"gode\" 48 kr.s manualer og du er i fuld sving med at tegne!. Det har den funktion at man også kan gemme som rene billeder, (>eksporter billede som.. og brug png formatet) og man kan så gå over i andre programmer der er gode til at komprimere, så det ikke fylder alt for meget! Håber dette hjælper!!
Avatar billede blood Nybegynder
09. januar 2001 - 14:54 #8
prodic

Det kan da godt være at du har lavet den side i Photoshop men hvor man ge år har du arbejdet med gifs og hjemmesider fårstå det dog han er nybegynder og skal holde sig fra Photoshop de næste par år
Avatar billede prodic Mester
09. januar 2001 - 17:14 #9
blood : jeg har ikke brugt animerede giffer NEVER. jeg kastede mig bare ud i Photoshop, da jeg dengang havde hørt, at det var det man arbejdede med. Så derfor mener jeg også, at han kan, hvis han vil og har tiden, starte med Photoshop fra begyndelsen. Det er bare et råd, om han følger det er jeg nærmest ligeglad med. Men i længden er det nok det bedste. jeg har da også rådet ham til at starte med PSP, hvis han ikke har planer om at drive det videre inden for \"branchen\".
Det ville være nemmere for ham, at have vænnet sig til PS fra begyndelsen.
Det er bare min mening, du må for min skyld gerne være uenig.
Avatar billede motu Nybegynder
09. januar 2001 - 18:01 #10
blood>> jeg startede med photoshop, det er helt klart at foretrække.

Det er sq da dumt at starte med at bruge paint shop lort, og så springe over i photoshop! .. jeg er fuldstændig enig med prodic.
Avatar billede motu Nybegynder
09. januar 2001 - 18:05 #11
claus_jac: Det smarteste er at lave sine OPTIMEREDE giffer i photoshop, og eksportere dem til flash.

moernick > photoshop!.. der findes 100000000 hvis ikke flere tutorials om diverse grafikstykker, det du skal søge efter er interfaces.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
22. januar 2001 - 11:44 #12
motu: Du har ret, men det var ikke det jeg mente!!!! De reelle tegneredskaber i Photoshop er stadig, på trods af kæmpe udvikling især i ver. 6, noget træls at anvende! Derfor bruger mange illustrator, eller andre lignende programmer til at lave streger, der senere skal være pixelbaseret. Flash har faktisk nogle meget let tilgængelige tegneredskaber og det er meget meget let at lave diverse \"flade\" tegninger som eksempelvis det moernmik gerne ville lave. HEREFTER overføres de så til photoshop, hvor beskæringsværktøjer, optimeringsværktøjer etc. er langt bedre. Et godt eksempel er en almindelig kurvet streg. i photoshop skal man vælge en pen og lege med bezier-kurverne. Det er altså ikke bare for småbørn, hvis man ikke ved hvad det er! I FLASH skal man blot lave en linje, vælge arrow (pilen) og trække et sted i midten af linjen og den buer automatisk. DET KAN IKKE GØRES LETTERE!
Avatar billede baal Nybegynder
20. april 2002 - 00:40 #13
Hmmm.....
Der findes kun ET ordentligt BILLEDEBEHANDLINGS-program. Det hedder Photoshop! Det tager en uge at lære at bruge de vigtigste værktøjer. Det tager 2-3 år at bliver absolut superbruger. (inkl. opfølgning på opgraderingerne)
Så er der vectorprogrammerne. DE BEHANDLER IKKE BILLEDER men streger. Feks. Illustrator.
HTML tager 4 måneder at lære RIGTIG godt (2-3 timer omdagen. Advarsel: Man bliver bidt)
FLASH? De er da overhovedet ikke for nybegyndere. Det er LiveMotion til gengæld!
Jeg er helt enig i at: Hvorfor starte med at lære PaintShop når man kan frydes over PhotoShop?