Avatar billede knygaard Nybegynder
05. november 2003 - 19:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med IBM X23 ?

Hey,

Jeg har gået og overvejet at købe en laptop, og valget for højst sandsynlig på en "IBM X23", men er der nogen af jer der har erfaringer med denne maskine?

CPU: Mobile Pentium III 866 MHz
Ram: 256 MB ram
Harddisk: 20 GB
Skærm: 12.1'' TFT (1024*768)
Grafikkort: ATI Mobility RADEON M6, 8MB DDR
Modem/Lan: 56K modem + 10/100 netkort
Porte: 2 stk. USB, Compact Flash slot, Infrarød port, VGA, PC-Card
Vægt: 1525 gram

Den skal bruges til skole.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. november 2003 - 20:00 #1
Hvad følger der med af sw ??

Hvad skal du give for den ? Er det en du regner med at skulle have glæde af en del år ?

Hvis ja, ville jeg overveje, om kapaciteten ikke er for lille. Det afhænger selvfølgelig af hvad du regner med den skal kunne klare at håndtere, når det kommer til forskellige programmer
Avatar billede knygaard Nybegynder
05. november 2003 - 21:27 #2
Den skal kunne gå på nettet, og så kører word.

Jeg ligger meget stor vægt på at den er lille, og ikke vejer særlig meget...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 19:02 #3
Har kun rosende ord tilovers for IBM´s bærbare.
Så længe du er klar over at træerne ikke vokser ind i himmelen, når det kommer til X23, OG du ikke har forventninger til at den ex. skal kunne køre ex. XP, Adobe produkter (f.eks. PhotoShop m.v.) m.v. uden at du bliver SÅ irriteret af at skulle vente lidt længe, så er det et udemærket valg.

Du skriver dog ikke noget om hvad du skal give for den - S*** rager i og for sig heller ikke mig, men alt afhængigt af hvad du skal give for kræet, er det måske værd at overveje ex. en bærbar fra Dell, da du her kan få mere for pengene. (GH kan ikke tro jeg skriver dette. Jeg sværger normalt til IBM, når der er tale om bærbare)

Du skriver, at den bare skal kunne køre Word - det kommer dog an på hvilken version, du har tænkt dig at installere af office pakken. Tænker du f.eks. på XP versionen, er jeg noget betænkelig ved at vælge X23, da den nye version har en tendens til at være ret kapacitet-slugende
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 19:06 #4
Avatar billede knygaard Nybegynder
06. november 2003 - 21:08 #5
Jeg skal give 7000 kr. for den - tænkte på at få 256 mb ekstra ram i! Ville det ikke hjælpe en del?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 21:22 #6
mhh lidt dyrt, kan du ikke få prisen lidt ned ?
Hjælper ikke alverden med en fordobling af ram, da X23 kun har er Pentium III 866 MHz
XP er ret ressourcekrævende

jeg har en P4, 2,4 Ghz med 1 GB ram, hvilket ikke er specielt højtydende set i forhold til den hurtige udvikling. Kører XP proff, men har derudover også installeret en del ret ressourcekrævende programmer. Bliver til stadighed imponeret over hvor meget kapacitet der er nødvendigt. Jeg kan forholdsvis let få min PC til at tage en dyb indånding, men jeg er nok også ret hård ved staklen G****

Hvis du ikke regner mad at skulle bruge XP som OS, og ex. vælger Office 2000, vil preformance dog være acceptabel.
Avatar billede knygaard Nybegynder
06. november 2003 - 21:26 #7
okay... du skal dog regne med at det er en ny pc.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 21:27 #8
Mit forslag er at du evt. kigger lidt nærmere på IBM´s R serie i stedet for. Her et link
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/topsellers?openagent&brand=thinkpad&series=thinkpad+r+series
Avatar billede knygaard Nybegynder
06. november 2003 - 21:30 #9
Den er alt for stor!

Jeg havde vist glemt at for at det vigtigste for mig var størrelse den og vægten.

Lægger meget stor vægt på at den er lille og ikke vejer særlig meget... Derfor at jeg valgte X-serien.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. november 2003 - 21:48 #10
:) my bad - skrev du jo også tidligere
ok hvis den ikke må veje/fylde så meget er X serien et godt valg. Har lige tjekket lidt mere på IBM´s hp. Kan godt se de er noget pebrede i prisen, hvis du skal have mere preformance.

Har også kigget lidt på edbpriser.dk
Var værd at overveje om du så ikke skal have fat i en nyere model i X serien som f.eks. http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464658225

der kommer med XP proff og P3 1133 mhz og 256MB
Avatar billede knygaard Nybegynder
06. november 2003 - 22:01 #11
Ja... det kunne være en mulighed! Men tak for snakken - har da gjort mig lidt klogere.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. november 2003 - 20:42 #12
jammen selv tak da. Og måske snart velkommen i klubben af lykkelige IBM Thinkpad ejere ;)