Avatar billede bubbi Nybegynder
05. november 2003 - 15:47 Der er 6 kommentarer

Windows 98 der ikke vil komme "ud af huset"

Hejsa

Jeg sidder med en maskine med win98 der er på et LAN. Det er ikke noget problem for denne maskine at pinge andre maskine på samme LAN, men den vil ikke gå online ud af huset. Jeg har prøvet at skifte netkort, slette TCP/IP protokollen for at geninstaller denne, samt slette alt hvad der lå på maskinen af forskellige "tvivlsomme" online programme. Nu har jeg sat med den i 4-5 timer og er stadig ikke kommet tættere på en løsning, er der nogle der har nogle ide'er på hvad dette kan skyldes, og hvordan dette kan klares?

MvH
Jesper
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2003 - 15:52 #1
sidder du bag en router?

modtager du korrekt IP og gateway og DNS'er?

du kan se dem her:
start -> kør winipcfg
Avatar billede bubbi Nybegynder
06. november 2003 - 09:13 #2
Jeg sidder bag en router ja, men jeg modtager rigtig DNS IP og gateway :o/

Cheers
/Jesper
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. november 2003 - 15:13 #3
har du sat internet explorer til at gå på nettet via LAN
i IE -> funktioner -> Internet indstillinger -> Forbindelse -> kør den setup der er der.

kan du ping din gateway? (sikkert 10.0.0.1 eller 192.168.1.1 eller 192.168.2.1
Avatar billede bubbi Nybegynder
06. november 2003 - 16:09 #4
Ja jeg kan godt pinge min gateway, jeg kan faktisk pinge det meste, faktisk alt, også ud af huset, så nu er det jeg er strandet ved at det må være nogle problemer med DNS opslagene. Det underlige er dog at jeg igennem IE stadig ikke kan få kontakt med noget, heller ikke interent, v.h.a. deres IP.

Cheers
/Jesper
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. november 2003 - 16:19 #5
har du evt. kørt den guide under forbindelse, så du sætter IE op til at bruge LAN til internet?
Avatar billede bubbi Nybegynder
07. november 2003 - 09:02 #6
Yep