Avatar billede alsaraf Nybegynder
05. november 2003 - 10:08 Der er 4 kommentarer

TDC ADSL problem med XP(computeren lukker ned efter 57 sekunder)

Vi har lige fået TDC ADSL forbindelse, og når computeren lige er startet,kommer der en boks frem på skærmen som fortæller at computeren lukkes ned efter 57 sek.
Vi har prøvet at skrive shutdown-a under start-kør,men det hjælper ikke noget.
jeg håber at der er hogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2003 - 10:12 #1
Du har fået virus, du skal have firewall aktiveret, gå på windows update, og hent de sikerhedspakker, der ligger der til problemet.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
05. november 2003 - 10:14 #2
deter sikkert MSBlaster der er på besøg, søg på det i søgefunktionen
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. november 2003 - 10:24 #3
hvis du er sikker på du har blaster kan denne guide måske hjælpe dig.

Du har fået besøg af blaster ormen

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre virusser angriber igennem,
de kan lukkes ved at hente samtlige opdateringer på windows update

Hent alle opdateringerne på windowsupdate :
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Derefter fjerner du blasterormen med stinger :
http://vil.nai.com/vil/stinger/

her en video der guider dig trin for trin :
http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. november 2003 - 10:27 #4
"citat zicko
Jeg tror der er sket det at Norton fjernede den første gang og det var fint nok, men det rettede jo ikke på det sikkerhedshul der gjorde at den kom ind i første omgang.. og det bevirkede så at den kom igen.. nu kørte jeg det der "DCOMbobulate" program og fik lukket DCOM i fejlsikret, installerede samtlige opdateringer fra Windows Update, åbnede MSconfig og fandt to mistænkelige ting under "Tjenester", den første hed "Configuration Loader" og den anden "Config Loader".. fælles for dem begge var at de kaldte en fil "C:\windows\system32\scvhost.exe" (ikke at forveksle med svchost.exe).. og så stod der ud for begge: "Producent: Ukendt" dem deaktiverede jeg, genstartede maskinen, fandt scvhost.exe og slettede den.. og vupti.. så virkede Norton Antivirus igen...!
citat slut"