Avatar billede cpo Nybegynder
04. november 2003 - 23:17 Der er 4 kommentarer

Opsættelse af hp845C printer i RedHat 8.0

Min printer virker ikke. Det er en hp845C deskjet. Jeg kører RedHat 8.0. Jeg har prøvet at hente en driver på en hp-relateret side, hpijs-1.4.1, der skulle virke, men RedHat 8.0 understøtter tilsyneladende ikke denne driver. Når jeg i konsol skriver, ./configure får jeg det svar, at den ikke kan finde C kompilering i $PATH (sådan noget lignende). Dette har jeg ikke forstand på...Er der nogen/nogle, der kan hjælpe?
Avatar billede rolchau Nybegynder
06. november 2003 - 13:22 #1
Det ser ud som om at du ikke har en C/C++ compiler på din maskine. Prøv at skrive gcc i en terminal - Hvis den ikke findes, så skal du installerer denne. Den ligger nok på en af de installations cd'er - søg efter gcc eller g++ et eller andet.

Med hensyn til driveren, så kan jeg anbefale dig at bruge cups til dette formål og så bruge den ppd fil der ligger på linuxprinting.org.
Først undersøg lige om cups er installeret. Prøv at skrive cups og så tab i en terminal. Der skulle gerne dukke noget op med cups så. Hvis der ikke gør det, så søg på dine installations cd'er.
Her er din printer:
http://linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_845C
Den er understøttet perfekt, så det ser jo godt ud indtil videre. Det du skal gøre er så at hente ppd filen til printeren:
http://linuxprinting.org/ppd-o-matic.cgi?driver=hpijs&printer=HP-DeskJet_845C&show=0
og så kig på den her side:
http://linuxprinting.org/cups-doc.html

Der står præcis hvad du skal gøre for at få cups til at virke. Læs det - Og læs det så igen og så burde det virke ;)
Avatar billede cpo Nybegynder
11. november 2003 - 19:17 #2
Det virker stadig ikke;-( Jeg har nu prøvet at skifte desktop til KDE (kørte GNOME før). Her er der en rimelig overskuelig procedure at følge i PRINTHÅNDTERING. Men...som sagt: Det virker stadig ikke. Måske vælger jeg den forkerte driver? (jeg får en alenlang driver-liste under proceduren). Jeg får den meddelelse at den ikke kan oprette midlertidig printer, når jeg forsøger at udskrive en test-side.
Avatar billede milpoer Nybegynder
10. december 2003 - 10:45 #3
du kan evt prøve apsfilter, det spiller fint, og med ghostscript installeret er der en hav af printere understøttet.
Avatar billede cpo Nybegynder
10. december 2003 - 12:06 #4
Jeg har fået det til at virke nu. Jeg afprøvede forskellige muligheder under PRINTHÅNDTERING i KDE, og kunne et stykke tid ikke få det til at fungere. Men så fandt jeg ud af, at jeg skulle logge på som ROOT for at fuldføre proceduren. Herefter virkede det fint...;-)