Avatar billede kimbimmer Nybegynder
04. november 2003 - 22:29 Der er 3 kommentarer

Ingen adgang til file i outlook

Håber der er nogen der kan afhjælpe mig med dette...

System Windows XP pro / MS Office 2000 / Outlook
System opdateret til servicepack 1 + diverse updates

Modtager en fejl når jeg forsøger at slette, eller hente mails... "ingen adgang til c:\xxxxxxx DATAFEJL (CYKLISK REDUNDANSCHECK)" !!! Hardisken lyder som den har det skidt.. Har forsøgt med scandisk og PC-check som IKKE finder fejl på disken ( BAD BLOCKS ). Forsøgt at ominstallere Outlook uden resultat.

Er der nogen der ved hvad (CYKLISK REDUNDANSCHECH) er og hvad fejl det henviser til ( hardware eller software ) ???

På forhånd tak...
Kim
Avatar billede rashid Praktikant
04. november 2003 - 22:36 #1
Det plejer at være hardware. Hvis din disk lyder som om den rasler eller andre unormale lyde, så er det bad luck. Du må købe en ny disk. Du kan prøve at fjerne HELE officepakken og geninstallere den. Måske hjælper det ??
Avatar billede kimbimmer Nybegynder
05. november 2003 - 19:45 #2
Har i dag fået harddisken checket hos forhandler som også siger det samme som scandisk og andre programmer "ingen fejl på disken". Skal lige oplyse at det serviceværksted der har udført det er YDERST kompetent.. har selv arbejdet der i 2 år... mit spørgsmål går egentlig på hvad (CYKLISK REDUNDANSCHECH) er og hvad fejl det henviser til ( hardware eller software ) ??? Har haft kontakt til microsoft DK i dag... men helt ærligt de ved da ikke en sk.. ! Microsoft HELT ærligt i sælger programmer og aner ikke hvad jeres egne fejlkoder betyder eller hvad de henfører til det er da en falit erklæring der vil noget... eller måske skulle i få nogle bedre support folk !

Nå nok om det, er der nogle der kan svare mig på ovennnævnte fejlkode ???

Mvh
Kim
Avatar billede rashid Praktikant
06. november 2003 - 00:42 #3
ok - crc kontrol er den måde harddisken efterkontrollerer data på. når data skrives ved den hvad der skal skrives og sammenligner derefter det der reelt skrives. Der udregnes en checksum der bør svare til det maskinen beregner. gør den ikke det vil du få en fejl. Jeg har hyppigst set den på disketter, der let kan gå i stykker eller på cd'ere der ikke er brændt rigtigt. Hvis jeg skal råde dig ville jeg købe en ny disk - sætte den som master - smide xp på - og derefter kopiere data fra den gamle disk (hvis den vil lade dig få adgang)