Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 18:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet på det forkerte netkort

Jeg har en Windows 2000 server med ActiveDirectory, DHCP & DNS server med 2 netkort med lokale ip'er. Det ene netkort går til en firewall og ud på WAN, det andet sidder på LAN. Den kan kun komme på internettet hvis man disabler LAN netkortet, hvad kan der være galt.
Avatar billede nmh Nybegynder
04. november 2003 - 18:48 #1
Der må ikke være sat en gateway på begge netkort.
Det kunne være problemet.
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 18:54 #2
Det ser ud til at det var problemet,
Jeg takker mange gange
Avatar billede nmh Nybegynder
04. november 2003 - 19:04 #3
Hvorfor tager du selv pointene?
Jeg valgte at skrive en kommentar, for det kunne jo også skyldes andre ting.
Når man kan bruge et forslag, plejer man at bede om et svar, og nu har du lukket muligheden.
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 19:07 #4
Det må du meget undskylde , det var ikke med vilje, hvad kan jeg gøre ved det ???
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 19:11 #5
du opretter et nyt spørgsmål i denne kategori med titlet

Point til nmh  i selve teksten ligger du et link til dette spørgsmål.
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 19:15 #6
Det er første gang jeg har stillet et spørgsmål her på eksperten så det er lige med at finde ud af at gøre det rigtigt
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 19:18 #7
så kan jeg anbefale at du lige læser denne

www.ebruger.dk/faq

Det er en uofficiel FAQ for eksperten
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 19:23 #8
takker mange gange
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 19:33 #9
Avatar billede nmh Nybegynder
04. november 2003 - 19:44 #10
Jeg takker for point.
Du må undskylde at jeg blev lidt irriteret, men der er faktisk nogle, der gang på gang selv tager pointene, selv om de er blevet hjulpet, eller blot lader være at acceptere et svar.
Avatar billede hm_sjel Nybegynder
04. november 2003 - 19:47 #11
Det gør ikke noget, jeg er meget glad for at give dig de point :-)