Avatar billede mozart Nybegynder
08. januar 2001 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PRINT

Hvordan undgår man Dato + url + sideantal på et print af en hjemmeside. PLEASE HELP ME -  FAST...
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 14:26 #1
I IE kan du gøre det via menuen filer --> sideopsætning ( files --> page setup )

midt i det vindue der kommer op står der felter til sidehoved og sidefod. hvis du rydder felterne kommer der ikke andet end din tekst.

Men du kan IKKE gøre det fra en html side. Det skal gøres på den computer der udskriver.

mvh JakobA

Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 14:42 #2
Det ser altså ud til at man kan gøre det, men præcis hur det skal gøres ved jeg ikke....
Se evt. dette link :
http://msdn.microsoft.com/library/dotnet/cpref/frlrfsystemwinformsprintdialogclassprintersettingstopic.htm

Der står nederst at du kan sætte nogle printer settings i JScript, men jeg kan ikke lige få det til at spille, men det skulle altså kunne lade sig gøre, jeg leger lidt videre...
´
Men du kan evt. kigge lidt på linket også kan det være du selv kan se løsningen....
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 14:47 #3
I IE kan du gøre det via menuen filer --> sideopsætning ( files --> page setup )

midt i det vindue der kommer op står der felter til sidehoved og sidefod. hvis du rydder felterne kommer der ikke andet end din tekst.

Men du kan IKKE gøre det fra en html side. Det skal gøres på den computer der udskriver.
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 14:51 #4
HAHAHAHHAHA thokarl havde bare copy/pastet jakoba\'s svar ind og fjernet \'mvh JakobA\'....;)
BTW, er det ikke et spørgsmål om hvordan man gør det via et JavaScript/JScript ??????
Avatar billede thokarl Nybegynder
08. januar 2001 - 14:56 #5
spørgsmålet lød:Hvordan undgår man Dato + url!! det er allerede besvaret! Der stod heller ikke noget om jscript!
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 15:00 #6
Jamen kategorien hed JavaScript ikke noget med programmer:generelt, eller hvad man nu kan finde på at lægge sine spørgsmål under.......
Avatar billede jumper Nybegynder
08. januar 2001 - 15:33 #7
Du kan ikke gøre det gennem normal clientside Javascript. Hvis du vitterligt har brug for det, kører du sikkert på et intranet eller lokalt område, hvor du har adgang til at køre ActiveX komponenter. En sådan er f.eks. ScriptX, der kan findes på http://www.meadroid.com/scriptx/

Med ScriptX kan du godt styrer hvad der bliver udskrevet af top og fod noter.

/Thor
Avatar billede mozart Nybegynder
08. januar 2001 - 16:12 #8
Jeg var jo ved at gi point til Thokarl, da det er perfekt, selv at slippe for at tænke sig om. Men Tak for hjælpen Jakoba. Du har fortjent alle de point, da det virker og jeg derfor slipper for at browse prefs i flere timer - TAK
Avatar billede kasseper Nybegynder
08. januar 2001 - 16:43 #9
Her en god grund til at vælge den rette kategori, så folk kan løse det du ber om....
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 16:46 #10
Tak for points men 1000 er nu altså ALT for mange point for sådan et lille spørgsmål. Du kan roligt være mere næring med pointsene en anden gang.
Jumper >> kik i fri debat.

mvh JakobA