Avatar billede jens_ Nybegynder
04. november 2003 - 15:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Microsoft Wireless Bluetooth

Har netop købt Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer BlueTooth og opdager
til min gru, at der ikke medfølger drivere til andre styresystemer end Win
XP :-(

Tanken var, at benytte musen på min stationære maskine, samt fra tid til
anden, at flytte den medfølgende bouetooth dongle til min bærbare, som kører
Win ME.

Jeg har forsøgt via MS supportsider, men kan ikke finde svar i forvirringen
på supportsiderne, så nu forsøger jeg her:

* Hvor finder jeg en driver, der gør det muligt, at bruge nævnte bluetooth
dongle under ME?

* Findes der en standard bluetooth driver der evt. kan løse opgaven?

Jens
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
04. november 2003 - 17:55 #1
Du kan købe en almindelig usb-bluetooth dongle, og så bruge den sammen med din mus. Tjek dog lige at den virker til ME. Køb den på nettet så du har 14 dages returret hvis du ikke kan få den til at virke. Jeg bruger selv en MS BT mus sammen med det indbyggede BT kort i min Toshiba bærbare.
Avatar billede bleze Nybegynder
05. november 2003 - 00:33 #2
Den mus virker af lort. Jeg returnerede den fordi den kørte meget underligt. Jeg har haft mange andre MS mus og har altid synes de var bedre end logitech... Nu har jeg en logitech MX-700... Sluger batteri og er tung men meget bedre end MS's bluetooth mus

En bluetooth dongle kan fås for 250 kr

Du finder ikke bluetooth driver til andet end XP. Den er ikke engang med i XP da MS boycottede bluetooth. De måtte så bøje sig og komme med en driver...
Avatar billede jens_ Nybegynder
24. november 2003 - 10:51 #3
Jeg har nu købt og installeret Trust BT120 bluetooth dongle på min Win ME notebook. Det funker perfekt med min SE T68i mobilos; både gprs modem samt synkronisering mm.

Vedr. MS Bluetooth musen er der stadig bøvl. Jeg kan finde musen (Enhed kaldet "Microsoft Mouse") og oprette parvis forbindelse uden problemer, men enheden genkendes ikke som en mus. Når jeg højreklikker på enheden og vælger "Find tilgængelige tjenester" så kommer der kun et dumt ikon med "Der blev ikke fundet nogen tjenester på Microsoft Mouse" :-(

Trust softwaren skulle supportere mus, keyboard mm. Når jeg i guiden søger enheder, og efterfølgende vælger at sortere med "Vis mus, tastaturer og joysticks" så forsvinder musen fra listen...

Hvordan får jeg fortalt min pc, at MS dimsen faktisk er en mus??