Avatar billede dr-kermit Nybegynder
04. november 2003 - 15:41 Der er 2 kommentarer

Hjælp/Forslag til netværks opsætning

Hejsa,

Jeg skal bruge jeres hjælp til at få sat vores netværk op.

Vi er 3 naboer der skal have sat et trådløst netværk op, vi bor i villa'er, der er max 40 meter mellem husene.

Det ene hus har en 2mb forbindelse med en linksys router. jeg ved ikke hvordan jeg skal forstærke signalet fra huset med routeren, så det kan nå over til de andre huse. De 2 andre skal vel have en eller anden form for Antenne og et accesspoint som de kan connecte til trådløst.

hjælp er meget velkommen

grunden er som sådan her :

XXXXXXXXX
XXHHHHXXX
XXXXXXXXX
YYYYYYYYYYYYYYYYZZZZZZZZZZZZZZZZZ
YYYYYHHHHHHHHYYYZZZZZZZZZZZZZZZZZ
YYYYYHHHHHHHHYYYZZZZHHHHHHHHHHZZZ
YYYYYYYYYYYYYYYYZZZZHHHHHHHHHHZZZ
YYYYYYYYYYYYYYYYZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Håber det giver et blik i hvordan det ser ud ;o)

mvh Kenneth
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 15:58 #1
hvem af dem har internetforbindelsen? x y eller z?

du kan ikke forstærke signalet på en linksys? eller retter det kan du men så skal du have en booster til den, kan ses på linksys.com men du kan ikke skifte antennerne ud! eller du kan købe en repeater til ditsystem for at få det til at forlænge signalet!

Med hensyn til de andre computere så vil jeg anbefale at du køber nogle kort hvorpå at du kan skifte dine antenner ud så du således evt. hvis det er nødvendigt at flytte dem for at få bedre signal.
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 16:00 #2
men en anden mulighed er at du køber 2 x 2 accesspoints goså sætter dem som bridging funktion.

men når i bor så tæt hvorfor trækker i så ikke nogle kabler der er jo ikke nogle veje imellem jer.