Avatar billede bigbucks Nybegynder
04. november 2003 - 15:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Batch konvertering EPS til GIF

Jeg har en (stor) bunke EPS filer der skal gemmes til webbrug - altså GIF.

GIF filerne skal have en bestemt størrelse (113 pix bred) og EPS filen skal derfor skaleres.
Når jeg prøver at lave et batchjob vha. "Actions" i Illustrator (som benytter "Save for Web") skal jeg ved hver enkelt fil ind og angive størrelsen.

Er der ikke en måde hvorpå jeg kan batchkonvertere til en bestemt størrelse?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. november 2003 - 15:27 #1
Det kan du gøre med Photoshop.

/per
Avatar billede bigbucks Nybegynder
04. november 2003 - 15:42 #2
Ja, jeg har prøvet med Photoshop, men der kommer hele "lærredet" fra Illustrator med og ikke kun selve figuren. Dvs. der er en masse luft omkring tegningen.

Måske det er EPS filen der er gemt forkert. Men jeg har ikke rigtig lyst til at lave dem om (og Illustrator kan godt finde ud af, kun at gemme selve figuren og ikke al "luften" udenom).
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. november 2003 - 15:46 #3
Jeg får kun figuren med, når jeg åbner en eps fil i Photoshop.

Kan du ikke sende en prøve fil til info@kazoma.dk?

/per
Avatar billede bigbucks Nybegynder
04. november 2003 - 15:55 #4
Tak for venligheden - jeg sender straks.
Og jeg må erkende at jeg også kun burde få figuren med!
Avatar billede b.b Nybegynder
04. november 2003 - 15:55 #5
Irfranview kan gøre det uden problemer...og så er det gratis.. ;0)
Avatar billede b.b Nybegynder
04. november 2003 - 15:56 #6
prøv lige at sende en til mig også.. b.b@newmail.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. november 2003 - 16:03 #7
Velbekomme! Jeg har selv haft et tilsvarende problem, så
du bliver nød til at geninstallere Illustrator. Derefter
skal du åbne alle dine eps filer, og gemme dem igen via
et batchjob.

/per
Avatar billede bigbucks Nybegynder
04. november 2003 - 16:13 #8
Hej Hoejrup

Nu er EPS filerne faktisk ikke gemt i Illustrator - men fra et CAD program, så det er nok der hunden ligger begravet.

Faktisk er jeg bange for nu (efter at have testet lidt yderligere) at det er EPS filerne der er gemt forkert. Damn!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. november 2003 - 16:41 #9
Jeg havde det samme problem med Photoshop. Derefter åbnede jeg den i Illustrator, og gemte den som eps. Derefter virkede det perfekt i Photoshop. ;o)

Pyt! Du kan åbne filerne, og gemme dem via et batchjob.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. november 2003 - 09:55 #10
Du skal lave en action, der gemmer filen med det samme navn. Derefter skal du afvikle actionen via en batch fil. Men det kan kun lade sig gøre med Illustrator 10 og Illustrator CS.

/per
Avatar billede bigbucks Nybegynder
05. november 2003 - 09:57 #11
Hej Per
Tak for hjælpen - point til dig :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. november 2003 - 10:03 #12
Velbekomme Rune! :-)

/per