Avatar billede mj1988 Nybegynder
04. november 2003 - 11:26 Der er 4 kommentarer

gemme filer når computeren skal formateres

Hvordan kan jeg gemme nogle filer når min computer skal formateres. Jeg vil efter formatereingen har de filer igen. Nogen der kan hjælpe mig???

På forhånd tak

Michael
Avatar billede kgalant Nybegynder
04. november 2003 - 11:38 #1
Jeg gætter på at det at brænde det ned på CD / kopiere på diskette / gemme på web ikke er relevant?

I så fald kue en mulighed være at anvende et værktøj som Partition Magic til at oprette en partition sidst på disken som størrelsesmæssigt passede til datamængden du ønsker at gemme, flytte data over på den partition, formatere den første partition, reinstallere Winblows. Derefter bruger du igen Partition Magic til at integrere partitionen med data du ønskede at gemme med din Windows-partition.

HTH
Avatar billede mj1988 Nybegynder
04. november 2003 - 11:42 #2
Øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøh.... okay. Det fatter jeg ikke helt. er ikke det helt store geni i computer!!! kan du ikke prøve at omformulere det??
Avatar billede zhark Nybegynder
04. november 2003 - 11:43 #3
Hvor stor en HD har du? Det mest smarte vil være at få fat i Patition Magic, som kan partitionere en disk med data på, så kan du jo gemme på det andet drev.
Floppy er besværlig, men ved at bruge *.zip kan en del da gemmes. Køb evt. en billig mindre HD
Jeg synes i hvert fald du - når det er overståer bør dele HDen i mindst 2 drev, således den situation ikke opstår igen.
Avatar billede kgalant Nybegynder
04. november 2003 - 11:53 #4
Partitioner om selvstændige områder på disken. Partition Magic er et værktøj til at manipulere disse partitioner.
Når du formaterer din disk med en-format-kommando eller igennem Windows installation, formaterer (sletter) du sådan en hel partition. Hvis du bare lader Windows bestemme, så laves hele din HD om til en stor partition, og så står du med dette problem når du skal installere om.

Derfor:
1. Få fat i Partition Magic.
2. Brug Partition Magic til at lave en ny partition på din disk. Den tager simpelthen noget af den plads som ikke er i brug lige nu og laver en ny partition ud af det, så du efter indgrebet har et C: drev der er mindre end det du havde før, men til gengæld får et nyt (E:, F: eller noget andet afhængig af hvad du ellers har i maskinen af CD-drev osv. med noget tom plads.
3. Du kopierer nu de data du ønsker at gemme over på dette nye, lad os bare kalde det E:-drev.
4. Du formaterer og installerer om igen, så du igen får Windows med et C: drev samt et andet drev med dine data ved siden af.
Du har nu både formateret og reinstalleret, og samtidig beholdt dine data.
Du kan nu evt. bruge Partition Magic til at slette den partition som du oprettede i 2., eller du kan beholde den og undgå problemet en anden gang.

det?