Avatar billede brianlund Nybegynder
08. januar 2001 - 11:45 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Ikke noget med computer at gøre.

Hejsa.
Jeg ved at det ikke har en skid at gør med computer at gøre, og på forhånd undskyld til de der bliver sure.

Sagen er at min mor altid gerne ville køre en lastbil tværs over Australien.(hun har lastbilkørekort)
Så kommer spørgsmålet, er der nogen der har en adresse, link, tlf nr eller lign. til et fragtselskab i Australien. Eller bare noget med lastbiler at gøre hvor de kører over Australien.

På forhånd tak.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. januar 2001 - 11:50 #1
hvorfor ikke en ordentlig autocanmper istedet for en lastbil - det har min onkel og tante gjort og det skulle være rimeligt let at leje. Men ellers prøv at søge med copernic. Den indeholder også australske søgemaskiner.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
08. januar 2001 - 11:52 #2
Jeg kan da godt forstå hun hellere vil drøne rundt i en lastbil. De er for vile dem med 6 semitrailerer bagefter og lign! :)
Det går bare nok ikke så hurtigt hvis den slæber 300Ton :)
Avatar billede prodic Mester
08. januar 2001 - 11:52 #3
psssst : Fri debat-kategorien er nok mest passende.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. januar 2001 - 11:55 #4
Du finde oplysningerne via søgemaskiner på følgende side http://www.nla.gov.au/pathways/pthw_global.html.
Du skal bare bruge søgeordene truckers + route + australia
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. januar 2001 - 12:11 #5
prodic >> Lastbil med 6 semitrailere bag? Det er sgu da hardware der vil noget *G* Sorry :o)

/Rob
Avatar billede prodic Mester
08. januar 2001 - 12:14 #6
det var bare for ikke at få ødelagt top10-listen med et ikke relevant spørgsmål. :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. januar 2001 - 14:21 #7
prodic>Du kan ikke bruge point systemet til noget, det er nemlig nemt at lave maksimum scor, uden du ved noget overhovedet om EDB. Så det medfører ikke flere såkaldte eksperter på www.eksperten.dk, for virkelige eksperter mindst 1200 kr. i timen! Endvidere kan du sidde rundt på forskellige Internet caféer og oprette forskellige brugere på www.eksperten.dk, derefter kan du tildele dig selv 1000 point adgangen. Tilsidst ligger du i spidsen på listen, og så behøver du ikke være ekspert.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. januar 2001 - 14:22 #8
for virkelige eksperter koster mindst 1200 kr. i timen
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 15:56 #9
Den australsk Yahoo er Go\'...bare klik og søg på \"trucker job\" eller \"truckdriver jobs\"
http://au.yahoo.com/

Jeg nævner bare ét udvalgt link, men der er mange flere at vælge imellem
den her er: \"jobbank for lastbilchauffører\"
http://www.truckersjobbank.com/

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 16:00 #10
>>hoejrup
Så nemt er det nu heller ikke...der bliver holdt godt øje med \"suspekte\" spørgsmål, og et spm. til mere end 100 point tiltrækker typisk 10-20 erfarne eksperter, som holder godt øje med den slags, så...bob-bob....
Find bare én \"point-fusker\" med mere end 2000 points på bogen, så er du en værdig afløser for sherlock holmes.
mvh :-) Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
08. januar 2001 - 16:05 #11
>>brianlund  uuups der var jeg lige vel hurtig...fik ikke søgeren sat på \"australia only\"

men søgning på \"jobs\" er bedre når det er \"australia only\"
...\"Transportation\" giver også 554 hit\'s på australia only, så der skulle være en fair chance
Avatar billede mjl Nybegynder
08. januar 2001 - 16:20 #12
Australien - ??? - er det ikke...!!?
Avatar billede brianlund Nybegynder
09. januar 2001 - 08:00 #13
Mange tak for alle de svar der er kommet. Jeg er overrasket over at der ikke er flere sure svar, men det er jo kun godt :)

Det lader jeg lige min mor kigge lidt på, og så får i jeres point lidt senere..
Avatar billede prodic Mester
09. januar 2001 - 12:24 #14
hoejrup : Pointsystemet kan da netop bruges til noget, da det er hele essensen for eksistensen for Eksperten.dk. Og netop den her slags spørgsmål hører da ikke hjemme i Hardware->Generelt men i fri debat. Den kategori\'s Topliste kan man ikke bruge til noget, men derimod Hardware->Generelt der kan man bruge den til noget da en evt. placering på denne liste på et eller andet plan garanterer for at en person har en del viden på netop det felt.
Så du kan bruge det til noget....
Såfremt du er \"Snyder\", så bliver de point du har optjent ved snyd også trukket fra en evt. top-listeplacering, så det argument dur heller ikke helt.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
09. januar 2001 - 13:44 #15
Du skulle have omformuleret dit spørgsmål og have sagt noget som: Er der nogen der kan hjælpe mig med at søge efter ... eller er der nogen som kan finde et link via internet til ... - det havde været bedre og så kunne du (nædsten) gøre det uden at bryde reglerne.

Saubermacher
Avatar billede brianlund Nybegynder
09. januar 2001 - 15:57 #16
Har jeg da brudt reglerne? Det kan jeg ikke rigtig se.........
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. januar 2001 - 16:02 #17
prodic> Point systemet siger intet om hvem der er eksperter. Men noget om hvor længe du har været her, og hvor mange problemer du har løst for brugerne. Endvidere har rigtige eksperter andet at bruge tiden til.
Avatar billede prodic Mester
09. januar 2001 - 16:39 #18
Brian : Nej du har ikke brudt reglerne, du har bare stillet spørgsmålet i den forkerte kategori. Har det spørgsmål måske noget med hardware at gøre? Ikke efter min mening, den korrekte kategori er Fri Debat. Der står også højt og \"larmende\" at du skal stille spørgsmålet i den rigtige kategori, og Hardware er nok ikke den \"korrekte\" kategori til dette spørgsmål.

hoejrup-> Nej pointsystemet siger noget om hvem der har besvaret spørgsmål med en pointsum der gør at de ligger på en eller anden top-liste. Og besvarer man mange spørgsmål, bliver man betraget som en ekspert. Jeg er godt klar over at de rigtige eksperter tjener kassen på det her pjat, så den diskussion er afsluttet. Men den eneste måde hvorpå man kan vægte ens viden på eksperten.dk - det er i point.
Avatar billede teknik Juniormester
09. januar 2001 - 16:59 #19
>>hojrup

...Man kan sige meget om dem der ligger højt placeret....men \"amatører\" er de nu nok ikke....og dem som ligger med positive scores på flere 1000 points de må nok nærmere kaldes for \"erfarne\" end for \"Amatører\"
...Hvad kalder så man dem som er skrappere end de \"erfarne\"...jeg synes \"ekperter\" passer fint.

Dermed ikke sagt, at det er personer med en højtrangerende EDB uddannelse, og en stresset hverdag som er \"hovedmassen\" på eksperten...
De fleste er ganske almindelige mennesker med mere eller mindre erfaring, men der er faktisk en rimeligt god del af \"eksperterne\", som arbejder fuldtids i EDB-branchen, så en vis viden om EDB må de nu alligevel ligge inde med.
Det er heller ikke alle \"Eksperter\" som har været her \"længe\"...check fx. tdaugaard...

P.S. ....blev det egentlig  til noget med at finde én fusker som havde mere end 2000 points....
...for din melding med:
\"det er nemlig nemt at lave maksimum scor, uden du ved noget overhovedet om EDB\"
Den er da godt nok kreativ - eller tror du selv på den ??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 09:46 #20
teknik> Jeg tror på den efter 1 måned på dette sted, for der gives ind imellem mange point for latterlige spørgsmål. Endvidere ligger der en del højt placeret, som med garanti har mere end en profil.
Specielt vis profilerne på Eksperten giver hinanden point indenfor 30 minuter, så er der virkelig noget galt. En spørgsmål stiller vil helt sikkert vente på flere svar.

/per

Avatar billede brianlund Nybegynder
08. februar 2001 - 12:02 #21
Er mit spørgmål da latterlig???
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. februar 2001 - 13:00 #22
brianlind> Nej, dit spørgsmål er ikke latterligt.
Men jeg kommenterede bare teknik\'s indslag.

/per
Avatar billede brianlund Nybegynder
08. februar 2001 - 15:44 #23
Det er bare i orden :)