Avatar billede malkovich Nybegynder
03. november 2003 - 23:18 Der er 2 kommentarer

Problemer med Abit IC7-G Max2 Advance ATX

Jeg har netop indkøbt nyt hardware med henblik på at oc'e min 2.4 ghz p4-c. Problemet ligger i, at onboard lyd/lan har det med at stå af ved fsb højere end 220 mhz eller deromkring, hvilket ikke burde være et problem, da jeg har læst i utallige reviews at netop dette mobo er perfekt til oc.

Er moboet virkelig så ringe, eller skal jeg forsøge at få et andet eksemplar? Eller andre idéer? På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2003 - 23:26 #1
Grunden til at de står af er at PCI bussen også stiger i hastighed sammen med FSB.

Du kan evt. se om der er et punkt hvor man kan sætte en PCI divider, så den måske kun tager 3/4 dele af den nye hastighed, det er ofte set til AGP kort, men er ikke klar over om PCI også har en sådan feature.
Avatar billede ohhnej Nybegynder
04. november 2003 - 10:04 #2
Du kan gå ind i BIOS," Soft menu III " og låse clock frekvensen på AGP og PCI.