Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 21:17 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

trådløs forbindelse men ingen internet?

Jeg har et fungerende trådløst netværk og delt internetforbindelse. Konfig: win200 + winXPpro, TDC webspeed via kabelmodem, Linksys trådløs router. Nu hvor jeg gerne vil tilslutte en yderligere laptop med win XPpro og en trådløs zyxel usb-stick kan jeg ikke få forbindelse til den nye pc. Dvs i opsætningen af Zyxel-netkortet kan jeg godt oprette forbindelse til netværket, og signal styrken og kvaliteten er ca 80%. Men på den nye pc kan jeg ikke komme på nettet med Explorer, og jeg kan ikke pinge dens IP-adresse fra resten af netværket....
Hvad kan der være galt?
Avatar billede c_nova Nybegynder
03. november 2003 - 21:19 #1
tror kun du kan ha 2 pc'er online på samme tid..!! ellers skal du bestille nogle extra ip.adr fra din udbyder...!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 21:35 #2
Med standard webspeed får man kun en ip-adresse. Men derfor har jeg købt en router - det giver mulighed for at have flere computere på nettet under det samme ip udadtil.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 21:37 #3
På den nye klient har jeg releaset ip adressen med ipconfig og den er nu 0.0.0.0 Men når jeg prøver at renew'e den får jeg at vide at dhcp ikke er tilgængelig. Øeh, hvad kan jeg bruge det til...?
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 22:03 #4
har du sikret dig at du har tilladt den at komme ind på nettet? hvis du har aktiveret evt. Mac-filtrering så skal du jo huske at adde dens mac-adresse
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:11 #5
jeg har ikke aktiveret macfilterring, så det skulle ikke være noget problem. WEP kryptering er slået til, men jeg har indtastet nøglen på den nye klient.
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 22:14 #6
du har vel ikke fået gjort således at din dhcp-server ikke giver dig en ip, alså at den faktisk kun deler 2 ud så der ikke er "plads" til den 3.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:27 #7
kenp: øeh, kan du guide lidt her... Jeg har i hvert fald ikke gjort det bevidst. Under fanabladet DHCP i min router kan jeg se at der står max number of users: 50. Så det er vel ikke det?
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 22:29 #8
nææ det burde det ikke være! men står der noget om ip-pool hvis ja så prøv lige at se om den er stor nok (ip-pool -> ip-rum)

men nu er du er kontrollere lige Mac og WEP alligevel! goså hvis din router understøtter WPA (skal den naturligvis også lige kontrolleres)
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:32 #9
I klientens dialogbox for trådløs forbindelse kan jeg se under "Tx/Rx" (som jeg mener er throughput/trafik at den har forsøgt at transmitte 9789 mens den kun har modtaget 7. Jeg ved ikke hvilken enhed der er tale om, men noget tyder på at klienten slet ikke får kontakt med DHCP'en i routeren.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:38 #10
Der står ikke noget om ip-pool nogen steder.
MAC er disabled
WPA ved jeg ikke hvad er, og det står ingen steder...
Jeg prøver at slå WEP fra, men det burde ikke løse problemet. For den nye klient HAR fungeret med den nuværende opsætning af routeren, som ikke har ændret sig de sidste flere måneder. Problemet er at klienten "bor" hos en nabo, så jeg kan ikke være 100% sikker på hvad der er pillet ved.
En ekstra faktor i problemet er at jeg nogen gange kan se et fremmed netværk "svends" som evt kunne interferere...
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 22:46 #11
når du modtager noget selv om det har været meget lidt! så er der hul igennem (til en eller anden router/internet)

Men det kan godt være svends net som går ind og forstyrre dit signal!

WPA ->wireless Protective Access (en ny standart for sikkerhed som er ved at komme)

Men det lyder altså mystisk! men ved at slå wep fra så er man ihvertfald sikker på at det ikke er der fejlen er.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:49 #12
Endnu en observation: når jeg nu igen forsøger at release klientens IP med ipconfig skifter den IKKE væk fra den windowstildelte ip 169.x.x.x til 0.0.0.0 men giver mig den samme igen (eller skifter slet ikke).
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 22:53 #13
prøv at afindstallere usb tingesten også indstallere den igen! du har vel ikke mulighed for at komme tættere på routerne ellre sætte den i en anden comp. for at prøve der.!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 22:57 #14
OK, jeg er glad. Men mystificeret. Pludselig kan jeg godt renew'e ipen på klienten og får tildelt en ny af "webspeed.dk". Kanon. Det virker. Men hvorfor h... jeg i så lang tid ikke har kunnet få en ip til netop denne maskine...?
Svend is in da house...?
Lægger du et svar kenp?
Avatar billede kenp Novice
03. november 2003 - 23:00 #15
Det kan jeg da godt! men jeg vil da lige forsøge at hjælpe jer lidt mere!

Nu ved jeg jo ikke hvilken kanal i køre på, men så kan i jo prøve at finde en kanal hvor han ikke er! der er jo flere muligheder, men hvis du siger hvilken kanal i køre på så skal jeg komme med et forslag til hvilken i så skal vælge (kan være det hjælper fremover)
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 23:13 #16
routeren står til kanal 12
På klienten kan kanalen ikke ændres (er gråtonet) men står til Ch6 ?!

Det er systematisk på en måde nu: med WEP slået til kan klienten ikke finde DHCP'en selv om krypteringsnøglerne er indtastet (omhyggeligt...)
Det der gør at det ikke er rigtig systematisk, eller at det i hvertfald ikke er WEP der var årsagen til problemet er at netværket har fungeret med WEP i en måneds tid...
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 23:17 #17
Hvad gør jeg så, når det ikke funger med WEP? Jeg har jo ikke lyst til at dele netværk med hele verden. Eller svend...
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
03. november 2003 - 23:37 #18
nå da da, nu virker det sgu. Kanal 9 gjorde udslaget. Nu kan jeg igen både slå WEP til og broadcast fra. OG have hul igennem. Og det endda tydeligt hurtigere end før. Det tyder vel på at Svends net har givet lidt problemer - hvilket også forklarer hvorfor problemet opstod så pludseligt. Men anyways: tusind tak for hjælpen kenp!
Avatar billede kenp Novice
04. november 2003 - 09:16 #19
det var så lidt :)
Avatar billede supergris_en Nybegynder
11. marts 2004 - 15:55 #20
Jeg har fuldstændigt samme problem... Jeg har forbindelse i højre hjørne, men jeg kan ikke modtage nogen pakker. Jeg får skiftetvis en ip:0.0.0.0 til ip:169.254.121.48

Hvor kan man ændre på det med Kanalerne??? Jeg kan nemlig også se en anden forbindelse.

WEP kryptering er slået til, og jeg har indtastet nøglen. Når jeg ændrer på noget i forbindelsen's egenskaber der hvor man kan se Available Networks vises ændringerne i Preferred Networks, mens forbindelsen i Available Networks stadig står som "the key is provided for me automaticly", hvilket der ikke skal, eller hvad?
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 16:02 #21
det gør du inden i din router!

og du skaæ sæte det op således at du SELV skal taste din kode ind.
Avatar billede supergris_en Nybegynder
11. marts 2004 - 16:24 #22
ok, ved du måske hvor det er man gør det? Altså hvor i opsætningen man kan finde det...?

Hør forresten lige den har sang...:-)
http://tyroler.no-ip.com/
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 16:38 #23
det gør du højstsandsynligt under wireless og channel
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:18 #24
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.