Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
03. november 2003 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VBS Process Bar

Nogen der ved hvor man kan finde en pæn process bar der faktisk virker, eller hvordan man laver en?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2003 - 20:12 #1
Søg på "progressbar" på pscode.com (i toppen):
http://www.pscode.com/vb/default.asp?lngWId=1

eller andre steder, f.eks. www.google.com
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
03. november 2003 - 20:26 #2
En PictureBox er en mulighed, eller ganske simpelt bruge 2 labels oven på hinanden hvor Width på nr 2 angiver progress status, evt. endnu en 3. der er transperant til at skrive progress status 50% 75% osv.
Avatar billede johs_j Novice
03. november 2003 - 20:45 #3
Prøv på
http://www.mvps.org/ccrp/
Denne fil indeholder en god progressbar. Der er en demo med så man kan de forskellige muligheder.
ccrpprg6.zip
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. november 2003 - 20:48 #4
..man kan jo også bare bruge den i VB.. den er jo fin nok.. den har standard og smooth bar tingest..
Avatar billede johs_j Novice
03. november 2003 - 20:56 #5
Den fra mvps.com kan f.eks skrive i tal på baren hvorlangt den er kommet. Det kan der er i VB ikke.
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
04. november 2003 - 08:09 #6
thesurfer, johs_j:

Det er nok et rimelig dumt spørgsmål, men så må det være det.

Hvorfor er der ingen VBS filer inde i de zip archives?

(Stil et dumt spørgsmål og virk dum i 5 minutter, stil det ikke, og vær dumt resten af livet.)
Avatar billede tjacob Juniormester
04. november 2003 - 08:34 #7
Mener du VB Script? Alle har her svaret i 'rigtig' VB. Hvis det drejer
sig om et script, så skal du over i denne kategori:

http://www.eksperten.dk/kat/297/

/tjacob
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
04. november 2003 - 11:40 #8
Ok Sorry .. Jeg stiller lige mit spm derinde.. :)
Avatar billede johs_j Novice
04. november 2003 - 15:38 #9
>thesurfer
Der er en ocx-fil, som skal tilføjes som et Component.
Derfor!