Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 17:22 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Manglende billeder i Explorer

Jeg har et lille problem. På mange sider vil min Internet Explorer 6.0 ikke hente alle billederne. Jeg har lagt et eksempel her: http://www.villumsen-flaeng.dk/exp/billeder.jpg

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor dette sker, og hvad jeg evt. kan gøre ved det?

Point går til den der kommer med en løsning der virker for mig :-)
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
03. november 2003 - 17:23 #1
min gøre det osse på den side.. det kan godt ske du bare har været uhelig med at der har været dårlige billeder på de sider du har været inde på.
Avatar billede the_ghost Nybegynder
03. november 2003 - 17:25 #2
nogen gange kan det havde noget at gøre med hvad den gemmer på din com.
Jeg går ud fra at du køre med XP:
Funktioner - Internetindstillinger - "midlertidige internetfiler" - indstillinger - og marker "ved hvert besøg på siden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. november 2003 - 17:25 #3
Det er ikke så lang tid siden jeg har deltaget i et lignen spørgsmål, og der fandt vi ud af at det var et firewall/antivirus program på computeren, der blokerede for det.

KUnne det tænkes det også var det der er galt hos dig?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. november 2003 - 17:29 #4
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 17:29 #5
View thumbnail doesn't work

Entering the following in the Start,Run box should fix this problem:
regsvr32 c:\windows\system\thumbvw.dll

Make sure the path to thumbvb.dll is correct for your machine.

Also, have a look at these links - they all say basically the same thing; the default programme for for the jpg file type has been changed:

Image Previews Not Displayed in Windows Explorer [Q192573]
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q192573

Thumbnail Views Not Displayed for Some File Types [Q178746]
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q178746

Thumbnail View Does Not Work for Certain .jpg Files [Q191811]
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q191811

OFFXP: Thumbnail Images Do Not Appear After Upgrade to Office XP [Q292499]
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q292499

Kilde http://www.mvps.org/inetexplorer/answers_8.htm#exe

Men som jacob er inde på så kan det være din firewall.
Avatar billede kapla Nybegynder
03. november 2003 - 17:33 #6
Avatar billede sjqlund Nybegynder
03. november 2003 - 17:42 #7
anti reklame programmer kan også fjerne billeder
Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 18:05 #8
ironmaiden>> Det er ikke kun på denne side den gør det. Den gør det desværre også på min egen hjemmeside hvor der er mange smilies...

the_ghost>> Jeg prøver og ser om det hjælper :-)
Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 18:16 #9
the_ghost>> Det hjalp desværre ikke.

jakobclausen>> Jeg har ingen software-firewall på. Kun den der er installeret i min router...

resten>> Jeg har prøvet:
OFFXP: Thumbnail Images Do Not Appear After Upgrade to Office XP [Q292499]
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q292499

Men jeg skal lige have genstartet maskinen, og det kan jeg først gøre om et stykke på grund af processer på min maskine der ikke må stoppes før de er færdige :-)

Så jeg afventer lige den...

kapla0>> Så vidt jeg kan se ud fra dit link, så gælder det alle billederne på hjemmesiderne, og det er jo ikke tilfældet her. Det er kun engang imellem, som om den opgiver efter et vist stykke tid...

sjglund>> Det kan de, men de burde jo være konsekvente, og enten vælge alle af en vis type eller ingen. Det sker ikke her.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 18:24 #10
Det kunne være  så simpelt at det er din internet cache der er for fuld, så opfører IE sig nemlig mærkeligt. prøv at tømme den

funktioner - indstillinger - slet filer og slet cookies
Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 18:27 #11
bufferzone>> har jeg prøvet. jeg har endda prøvet at udvide cachen så den nu fylder 286 MB...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2003 - 18:31 #12
Ok bare en tanke, se bort fra mit svar
Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 18:39 #13
bufferzone>> Det var skam ikke en tosset tanke, så hvis du får flere af den slags, så kom endelig med dem. Det kan jo være det er lige den tanke jeg mangler :-)
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 18:52 #14
Haved du prøvet at deactiver din firewall og se om det skulle være den der driller ?
Avatar billede tommyv Nybegynder
03. november 2003 - 19:56 #15
resten>> Det havde jeg slet ikke tænkt på, men det ser sq ud til at virke! Men hvad skal jeg så gøre? Jeg sidder med en Zyxel Zywall 1, og jeg vil jo gerne benytte den firewall der er i den. Men den bliver jeg måske nødt til at skrotte?
Avatar billede resten Nybegynder
03. november 2003 - 20:01 #16
Som Jacobclausen var inde på til en start med et link hvor vi haved det samme problem hvor vi ej heller fandt en 100% løsning og jeg kan stadig ikke greje hvad der sker :|
Avatar billede tommyv Nybegynder
08. november 2003 - 10:23 #17
Jeg har nu været i kontakt med Zyxel, som har lavet min firewall. Indtil videre har vi ikke fundet en løsning på det endnu (udover at skippe firewall'en), men der arbejdes stadig på det. Da det dog er firewall'en der er problemet, og resten & jakobclausen påpegede dette, så er det dem der for point. Dog skal jeg lige have resten til at lægge et svar før jeg kan lukke spørgsmålet :-)
Avatar billede resten Nybegynder
08. november 2003 - 11:34 #18
:o)
Avatar billede tommyv Nybegynder
15. november 2003 - 22:14 #19
Lige som en afrunding på dette spørgsmål kan jeg fortælle, at på trods af stor hjælp fra Zyxel, har vi ikke fået problemet løst. Faktisk var deres svar, at jeg skulle opdatere firmwaren i routeren, og så havde jeg problemer med billeder både med og uden firewall.

Derfor har jeg nu skiftet til en Vigor Draytek 2600, og nu kan jeg se billederne igen :-D