Avatar billede alabamaboy Nybegynder
03. november 2003 - 16:37 Der er 1 løsning

Bærbar bliver sløv når usb-printer og modem tilsluttes samtidig

Problem: Computeren bliver sløv (nærmest fryser), når USB-modem og USB-printer er tilsluttet samtidig via USB-hub. Internettet går ufatteligt langsomt og printeren virker ikke. Hvis enhederne er tilsluttet een ad gangen virker de perfekt. Hvad gør jeg??

Fakta: Bærbar Dell Latitude (450 mhz), 192 mb ram, 1 USB 1,1-port (hvor 4-ports USB-hub med ekstern strømforsyning er tilsluttet). Kører med XP pro. Nyeste bios installeret.
Tilbehør:
USB-printer
USB-hub (Aten UH-9124 USB 1.1 hub, 4 porte, ekstern, med strømforsyning)
USB-modem 56K

Mulige årsager:
1/ Enhederne får ikke nok strøm. Det virker dog urealistisk, synes jeg, da USB-hubben er med strømforsyning og da flere forskellige USB-hubber er blevet afprøvet uden held).

2/ Konflikt med IRQ-adresser. Der er for få IRQ-adresser, så når de to enheder tilsluttes samtidig via USB-hub, kan computeren ikke finde ud af. Kan det passe?

3/ Problemer med XP. Men det er svært at tro på, når enhederne netop virker fint hver for sig.

Hilfe please!!
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
05. februar 2004 - 13:41 #1
lukker spørgsmålet