Avatar billede _balle Nybegynder
08. januar 2001 - 09:25 Der er 10 kommentarer

Load-o-meter

Kan man javascripte sig til at få en angivelse af hvor mange procent af et billede er loadet? Enten sådan at browseren skriver 10%, 20%, 30%.. og så videre, eller at man laver et lille load-o-meter med sådan en streg der bliver længere og længere?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
08. januar 2001 - 09:57 #1
lytter...
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2001 - 10:15 #2
umiddelbart mener jeg kun du kan måle om billedet enten er eller ikke er loaded med JavaScript... Du vil kunne lave meget små flash filer der har dit \"load-o-meter\" på billederne, meeeen... det vil grangiveligt fylde mere end selve billedet og gøre siten tungere.
Avatar billede _balle Nybegynder
08. januar 2001 - 10:18 #3
Tja - det er jo ikke så interessant.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2001 - 10:22 #4
Hvad så med at dele billedet op i 10 lige store dele, der først vises når de alle er loadet, og så et java script der holder øje med om hver enkelt der er loadet, 10, 20, 30%. ville det ikke kunne lade sig gøre?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 10:22 #5
Generelt vil jeg påstå at hvis du har brug for sådan en så er din side for tung. Det er kun ved downloads (eg 16 MB Netscape) at sådan en måler ikke får mig til øjeblikkeligt ag trykke på \"back\" button.

mvh JakobA
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2001 - 10:40 #6
james >> det vil kunne lade sig gøre jo... men jeg vil ikke holde styr på det hvis man forestiller sig en side med 10 store billeder...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2001 - 12:37 #7
Nej det er rigtigt at det ville blive noget rod at holde styr på, men der er nogen der kan lide puslespil.
Avatar billede _balle Nybegynder
08. januar 2001 - 12:47 #8
Den hjemmeside jeg sidder og snitter er for en kunstmaler. Hendes arbejde er meget tekstureret og tåler måske 50% jpeg-komprimering, - et par af dem fylder alligevel op imon 230K. Så hverken størrelsen eller kvaliteten kan der rykkes ved.

Se selv på det ufærdige resultat:
www.barbarawilson.dk/index2.htm

Puslespilsløsningen er selvfølgelig en mulighed, men.... nok ikke arbejdsbyrden værd.

Når man gemmer jpeg som \'optimeret\' og \'progressiv\' burde billederne komme frem gradvist - og det gør de på den mac jeg sidder ved nu - men på pc\'en ved siden af kommer de først frem når det er helt loadet. Den kører IE5 - er det fordi billederne er inde i frames? - Eller er det bare opsætningen af IE?
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. januar 2001 - 13:19 #9
du kunne evt tilbyde to versioner... optimal kvalitet (stor) og lav kvalitet (lille) så folk selv kan bestemme om de vil vente på det store billede eller er tilfredse med \"grumset\" kvalitet
Avatar billede _balle Nybegynder
08. januar 2001 - 13:33 #10
No can do - Jeg synes allerede de er grumsede.