Avatar billede klevert Nybegynder
03. november 2003 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP-nuke - installation

Jeg søger en GOD og GRUNDIG vejledning i hvordan man installerer PHP-nuke på et webhotel, samt hvordan man installerer moduler og benytter Admin-systemet.

Hvorvidt I skriver en vejledning selv eller kommer med et godt link er op til jer selv :) Dansk eller engelsk er fint!

Jeg har undersøgt et hav af PHP-nuke community sites, men har endnu ikke fundet noget brugbart :(
Avatar billede avminarm Juniormester
03. november 2003 - 15:06 #1
der ligger en installforklaring med selve PHP nuke pakken - den er på engelsk

1 - Men kort sagt pakker du skidtet ud
2 - retter oplysninger i config filen
3 - uploader alt fra HTML mappen til serveren
4 - Kører sql - filen i phpmyadmin

og så skulle det være klart ;o)

Med hvert enkelt x-tra modul man vil installere følger somregel en lille vejledning i hvordan det skal instaleres (somregel ret nemt)

admin - der kan du prøve dig frem - det er ret logisk

Jeg håber det hjalp ;o)
Avatar billede klevert Nybegynder
04. november 2003 - 14:46 #2
Skal jeg oploade selve HTML-mappen til roden eller skal jeg oploade de mapper der ligger i HTML-mappen til roden ?

Kan jeg oploade til en anden mappe end roden ?

Jeg prøvede at køre den sql-fil i PhpMyAdmin, men den meldte fejl :(

Kender du et webhotel hvor man kan sætte PHP-nuke op uden problemer. Det er ikke lykkedes mig på B-one og min kammerat kan ikke sætte det op hos Web10. Aner ikke om det er os, der er nogle bonhoveder eller om det bare ikke virker der :P
Avatar billede googolplex Novice
05. november 2003 - 14:45 #3
Avatar billede klevert Nybegynder
05. november 2003 - 15:44 #4
Tak