Avatar billede flintstone Novice
03. november 2003 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere drev med Drive Image.

Er der mon nogle der har god erfaring med Drive Image 7.0
fra PowerQuest? Har lige købt ny HD og Drive Image, men er lidt ubrugt omkring det at kopiere drev.
Den kopi jeg vil tage, for at lægge den på min nye HD, kan den udskiftes med den gamle (boot HD)og så ellers bare virke som den gamle gjorde?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 13:46 #1
Kender ikke Drive Image. Men umiddelbart skulle det ikke være noget problem. Hvis bare det er den samme PC du bruger den på.
Avatar billede clr Nybegynder
03. november 2003 - 15:42 #2
I WinXP skal Drive Image 7 som alle andre programmer.

Der efter bruges drive image, i windows XP, til at tage en kopi af din gamle harddisk til din nye harddisk. Du kan selv bestemme om den nye partition på den nye harddisk skal have samme størrelse som partitionen på din gamle harddisk, eller om den skal være større.

når du har kopieret din harddisk, ligger de samme data på begge partitioner og begge partitioner er en primær partition.

nu skal du have din maskine til at bruge den nye partition.
her har du 2 muligheder:

1)
du skal ændre din boot.ini til at pege på din nye harddisk. (jeg kan dog ikke huske hvordan man gør)

2)
åben maskinen og sat din nye harddisk til at være MASTER på den harddisk-kontroller hvor din gamle hardisk sidder. din gamle harddisk skal så enten være SLAVE eller flyttes til en harddisk-kontroller, eller helt pilles ud af maskinen.
Avatar billede clr Nybegynder
03. november 2003 - 15:43 #3
Ups... jeg lavede en vist en taste fejl...

Den første linie skulle være...

I WinXP skal Drive Image 7 installeres som alle andre programmer.