Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 12:09 Der er 27 kommentarer

Har jeg brændt min cpu og mobo af?

Hej

Jeg har en ældre pc:
1 GhZ AMD Thunderbird
Mobo = k7vza/kt133

Forlden aften da jeg startede den, gav den en masse beep lyde og dødede fuldstændig.
Lidt undersøgelse viste at min psu var stået af og mit bios batteri var helt dødt.
Jeg lånte en psu og købte et nyt batteri, men pc'en vil stadig ikke starte.
Jeg tænder for den og alle lamper lyser, drevene begynder at køre og så sker der ikke mere!
Der kommer ingen beep lyd og der er intet signal på skærmen.
Jeg har prøvet med næsten alt: Jeg resettet cmos, startet op uden kort, med et andet grafikkort, med en ramklods i de forskellige slots. men intet virker.
Jeg er lidt bange for, at jeg må erklærer den død.Desværre kender jeg ikke nogen som har et mobo,hvor jeg kan afprøve cpu'en.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 12:12 #1
Kan du ikke låne en CPU, og så udelukke, om det er den, hvis den stadig ikke starter med ny CPU, er kortet stået af.
Avatar billede don_z Nybegynder
03. november 2003 - 12:12 #2
Det er nok dit bundkort der er røget måske har det været koldt da du startede conputeren det kan det ikke tåle, og brænder sammen, jeg har selv haft det samme problem.
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 12:31 #3
hvor står er den PSU du har lånt??

Tror også dit mobo er stået af, men som peet siger så start med CPU'en
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 12:52 #4
Min gamle psu var på 300w,den jeg lånte er på 230w. Jeg kender ikke lige en som har en cpu der passer til mit mobo
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 12:55 #5
Er din PSU ikke står nok tænder din pc ikke op
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 13:01 #6
Burde den ikke tænde op, hvis jeg fjerne alle kort og diske.
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 13:07 #7
Hvis du fjerner grafikkort, kan den ikke starte.
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 13:09 #8
Men bios burde stadig komme med et et eller flere fejl beep ikk?
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 13:13 #9
Den gør ikke en skid uden ram-frafikkort og CPU
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 13:15 #10
ok,men burde en psu på 250w være stor nok tilat starte pc'en hvis der kun sidder grafikkort og ram.
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 13:15 #11
Tror jeg ikke men prøv da
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 13:20 #12
Det er jo det jeg har prøvet, og der sker ingen ting. Men jeg ved jo stadig ikkr om det er fordi min pc er død, eller om det er fordi psu er for lille.
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 13:22 #13
Bed til det kun er din PSU *G*

Men lån en et sted og test for tror den er for svag
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 13:38 #14
En lille update:

Personen som jeg lånte psu'en af har lige ringet og fortalt mig,at hannu har det samme problem som mig. Kan er mobo ødelægge en psu?
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 13:54 #15
Hvis der er en kortslutning på kortet, kan det.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 13:57 #16
Man kan godt starte uden grafikkort.
Man skal bare lige fortælle i bios at den ikke skal lave fejl på manglende grafikkort. Det er der nogen bios der kan....
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 13:58 #17
du får da ikke billede på skærmen unden et skærmkort!???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 14:06 #18
Nej, det er godt regnet ud. Men nogle bundkort kan godt boote uden.
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 14:10 #19
Nævn bare et-bjuhl?
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 14:12 #20
Ja det vil sq også gerne vide bjuhl????
Avatar billede peet-49 Novice
03. november 2003 - 14:15 #21
Det må være et kort med OnBoard VGA, du hat haft fat på, ellers kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 14:15 #22
A7V333 bruger jeg i min server....
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 14:16 #23
Det sætter man op samme sted som man kan siger at der heller ikke er noget tastatur i den.
Avatar billede moriarty Nybegynder
03. november 2003 - 15:01 #24
Det er jo meget godt alt sammen, men jeg kan ikke komme i kontakt med min bios.

Nu er mit mobo og cpu på vej til en mand der er klogere end mig, så ved jeg måke lidt mere.
Avatar billede ird Praktikant
04. december 2003 - 10:12 #25
Fik du løst dine problemer så du kan lukke her, eller får du evt tid til at smide lidt feedback tilbage her.
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:10 #26
Mon ikke det er tid til lidt feedback her??
Avatar billede ird Praktikant
15. januar 2004 - 22:49 #27
Mon du fik tid til at bruge to min på at give feedback her, eller lukke spørgsmålet snart!??