Avatar billede mcaspersen Nybegynder
03. november 2003 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 Novell servere på samme net

Jeg har sat 2 servere på samme net, en 6.0 og 5.1 problemet er at de arbejdspladser (windows 98 og ME) der før loggede på NW5.1'eren godt kan logge ind på 6.0'eren, men dem der før loggede på NW6.0'eren kan ikke logge ind mere, men kun på NW5.1'eren, og kan herfra godt authenticate og på denne måde mappe til deres data.

Fra arbejdspladserne til 6.0'eren, kan jeg ved opstart godt finde tree, context og server fra "advanced" i klinten, men når den skal logge ind hænger den med et timeglas på markøren.

Jeg kan nævne at jeg også har hentet og installeret nyeste novell client uden held.
Avatar billede kelvindam Nybegynder
11. november 2003 - 13:03 #1
Hej, har du checket din IP/og eller din IPX konfiguration?
(afhængig af hvilken protokol du kører på dine klienter).

Har du installeret licenser til dem begge, og ligger de korrekt i NDS?

KD
Avatar billede gak Nybegynder
19. november 2003 - 03:02 #2
,,hvordan sådan hel præcist indførte du 6eren i 5.1erens træ? Hvor kom den 6er egentlig fra og med hvad??
Det er jo ikke en så enkel operation dom du får det til at lyde som.
AT føre en nW 6 'er ind i et eksisterende træ skal foregå efter helt bestemte retningslinier, ellers er dte dømt til at gå galt og resultatet ret uforudsieligt. kelvindam nævnr feks. rigtignok et af de elmenter som bare skal gøres på den helt korrekte måde.
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
23. november 2003 - 11:58 #3
De to servere kørte fysisk på hver sit netværk, jeg har nu samlet dem i samme switch. Jeg har sat begge til at køre IPX 802.3 på samme adresse, ligeledes har jeg sat tcp/ip op på begge. Jeg har dog ingen planer om at føre de to servere sammen under samme "tree".
Avatar billede mcaspersen Nybegynder
27. januar 2004 - 08:09 #4
/lukkes ...vi endte med at smelte serverne sammen.