Avatar billede ezpin Nybegynder
03. november 2003 - 01:23 Der er 3 kommentarer

Cloning af skærm med win2k og Asus Geforce 3 Ti200 Deluxe

Hej.

Jeg har nu siddet mange timer og forsøgt at clone min skærm, men uden held. Jeg kører win2k pro, og har hørt rygter om at dette måske kan have noget med sagen at gøre. Er der nogen der kender grunden til at jeg ikke kan få mit skrivebord vist på monitor og TV samtidigt? Jeg skal ikke strække mit skrivebord over flere skærme, blot have det samme vist på begge. Jeg kan med TVTool få vist skrivebordet på min TV-skærm, men med det resultat at min monitor slukker. I mine skærmindstillinger "mangler" jeg simpelthen muligheden for at klone skærmen (Altså feltet hvor jeg skal markere er "slukket") Nogen gode råd?

Venlig Hilsen
Esben
Avatar billede omen Nybegynder
03. november 2003 - 06:47 #1
Har du prøvet ved hjælp af nVidia driverens indbygget funktion nView?
Gå ind i Skærm-indstillinger, Avanceret, gå til den tab hvor der er et nVidia ikon, nView Display Mode, og der skulle du kunne vælge Clone!
Hvis ikke, så understøtter dit grafikkort det ikke! Det er der nemlig nogle af de gamle gfx kort som ikke gør!
Avatar billede ezpin Nybegynder
03. november 2003 - 12:27 #2
Jeg har prøvet at gå derind, men den funktion er slet ikke tilgængelig. Det betyder vel så at det ikke understøtter cloning. Var bare ikke klar over om der var en anden måde at få to billeder på, kortet har jo både S-vhs og Composite udgang ud over den alm. monitor. Så jeg var usikker på om man kunne skaffe noget software, eller en art transformer ell. lign. der kunne løse problemet, men det ser ud til at jeg bliver nødt til at investere i enten et kort der understøtter det, eller i et PCI kort udover det AGP jeg allerede har. Tak for hjælpen, though.
Avatar billede ezpin Nybegynder
03. november 2003 - 15:09 #3
... Ikke desto mindre modtager jeg gerne råd, hvis der er nogen der kender nogle cowboytricks.