Avatar billede thesnapbower Nybegynder
02. november 2003 - 20:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke starte pc'en

Jeg har lige haft net-party med nogle venner og da jeg bagefter prøver at starte pc'en står der: "Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.
Hvis det er første gang at du har denne stopfejl skal du genstarte computeren. hvis skærmbilledet vises igen skal du gøre følgende: sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret. hvis dette er en ny installation skal du spørge hardware eller software producenten om der er windows opgraderinger som du har brug for. hvis problemet opstår igen skal du deaktivere eller fjerne hardware eller software der er installeret for nylig. deaktiver nogle indstillinger for BIOS-hukommelsen fx. caching eller afskygning. hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere komponenter skal du genstarte computeren og trykke F8 for at vælge avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.
tekniske oplysninger:
***STOP: 0x000000ED (0X81F74E30, 0XC0000032, 0X00000000, 0X00000000)" Jeg har selvfølgelig prøvet at starte i fejlsikret tilstand men det samme skærmbillede kommer op og der sker intet. jeg vil meget gerne have svar på hvad jeg skal gøre for at starte pc'en
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
02. november 2003 - 20:10 #1
har du installeret noget nyt hardware fornylig? Og hvilket OS kører du med?
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
02. november 2003 - 20:12 #2
Jeg har fået installeret et nyt cd-drev som ikke findes så pc'en tror at jeg har en cd i. men kan det være et problem?
Avatar billede aspbuilder Nybegynder
02. november 2003 - 20:15 #3
min server sagde det samme i går, og det var et defekt netkort som jeg lige havde installeret. Jeg tror ikke det er dit cd-rom drev som skaber problemet, men prøv alligevel at tage IDE stikket ud af det.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
02. november 2003 - 20:25 #4
Hvad er et IDE stik?
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 20:27 #5
Er jumper på cdrom sat rigtigt.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
02. november 2003 - 20:31 #6
Det jeg mener er at der ikke er et cdrom drev det er bare pc'en der tror det!
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2003 - 20:32 #7
IDE stik er der stik der kører ind i dit cd rom drev, det brede kabel, tag det ud og tag strømstikket fra også.
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
02. november 2003 - 20:46 #8
´Meningen med at lave det falske cdrom drev var at jeg kunne spille et spil uden cd så det findes ikke!
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2003 - 20:57 #9
Nå på den måde, ja så er der jo ikke noget stik du kan tage fra :-)
Hvilket styresystem kører du med? Hvis det er 2000 eller XP kan du prøve en reparation:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 22:21 #10
Har du fået den igang igen?
Avatar billede thesnapbower Nybegynder
22. marts 2004 - 14:35 #11
jeg blev nød til at formatere åbenbart. trist alle mine ting blev slettet men jeg havde vist ikke rigtig noget valg. ellers tak for hjælåen