Avatar billede alstrup Nybegynder
02. november 2003 - 19:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Uhensigtsmæssig flytning af dll fil

Jeg har fået et mystisk problem på min kærestes computer...

Jeg får flg. fejlmeddelelse når jeg forsøger at starte skolekom, eller Acdesee - men andre programmer kan godt starte.

-----
Fcc.exe - Ulovlig flytning af system-DLL'er

System-DLL'en kernel32dll blev flyttet i hukommelsen. Programmet vil ikke køre korrekt. Flytningen opstod, fordi DLL'en C:\WINNT\system32\MPR.dll brugte det adresseområde, der ellers var reserveret til Windows dll-filer. Leverandøren af denne DLL bør kontaktes for at få en ny DLL-fil.
-----

Jeg aner ikke hvad det betyder, eller hvem der har "leveret" MPR.dll !!

Er der nogen her der lige kan forklare hvad der sker, og nok vigtigst af alt, hvad jeg skal gøre for at ordne det, så "skolekom" kan køre igen...?

Der er ikke installeret noget jeg ved af, siden det virkede sidst.....

Venligst Dan
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 19:25 #1
Har du været på windowsupdate? Den danske Windows 2000 bliver berørt ved at installere denne patch:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-045
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 19:27 #2
KB824141 kan fjernes igen under tilføj/fjern programmer
Avatar billede alstrup Nybegynder
02. november 2003 - 19:47 #3
For dælen da. Det var jo nøjagtig lige det der var galt :-)
Tak for hjælpen, og her er dine velfortjente points, jeg fik nemlig et kys ;-)

Da jeg fjernede opdateringen sagde windows, at nogle andre opdateringer og noget framework muligvis ikke virkede korrekt efter jeg havde fjernet den.
Kan jeg bare gå på windows update og installere dem igen, også vælge den der KB824141 fra?

Venligst Dan
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. november 2003 - 20:12 #4
Microsoft har fixet denne update, så den kommer ikke igen ved næste besøg på windowsupdate.