Avatar billede mirro Nybegynder
02. november 2003 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Smadret bundkort pga blæser ?

Hej,

Jeg har et AsRock K7VM2 ATX motherboard hvilket jeg egentlig var meget tilfreds :) Mente dog min blæser larmede for meget hvorfor jeg invisterede i en Arctic Cooling Slim Silent Pro TC køler...

Den er VIRKELIG lydløs !! Desværre stod mit bundkort totalt af efter installationen...

Det er kun blæseren der kører - intet andet, den bipper ikke engang :(

Er jeg den eneste der har haft dette problem og hvad kan de rlige være gået galt ?

Har samlet de sidste 2 computere jeg har haft helt fra bunden og tror ikke jeg gjort noget anderledes den her gang...

Mirro
Avatar billede peet-49 Novice
02. november 2003 - 17:12 #1
Betingelser er, at køleren sidder rigtigt på CPU, har du sat stikket til CPU-FAN det rigtige sted.
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
02. november 2003 - 17:46 #2
Har computeren overhovedet ikke kørt efter at du har skiftet kølere! - Hvis bundkortet eller CPU'en er brændt af, vil det først ske efter nogen tid, i en meget belastet situation. Du skrive jo at køleren kører fint, så noget køling må den have fået.
Avatar billede mirro Nybegynder
02. november 2003 - 18:50 #3
Den ville ikke starte efter jeg havde skiftet blæser overhovedet - det eneste der starte er blæseren og så mine HD'er :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. november 2003 - 22:23 #4
enten er din cpu sat forkert i, eller også er den brændt af.
Avatar billede monzter Nybegynder
03. november 2003 - 10:43 #5
Der er nok ikke så meget tvivl din cpu er futtet af, da det er umuligt at sætte en AMD forkert i pga. den måde den er udformet, m.m. man klipper ben af! Og da den slet ikke poster noget på skærmen er det sikkert din cpu, prøv evt. at låne en andens eller prøv med en gammel hvis du har en liggende! Ellers smid den ind til en reperatør og få ham til afprøve cpu'en for dig!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
03. november 2003 - 14:14 #6
Jeg har prøvet lige præcis det samme. Det viste sig at være bundkortet der var galt med. Jeg havde åbentbart været lidt hård ved den da jeg mokkede køleren på. Den drillede nemlig lidt. Så soklen havde fået en løs forbindelse.
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
10. november 2003 - 18:26 #7
prøv at sætte en anden køler på, den nye kører sikkert for langsomt.