Avatar billede thanhplay Nybegynder
02. november 2003 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

booter langsom

Hej ekspertere

Jeg vil bare høre hvad det er, som gør at min linux Red Hat tager så lang tid om at starte.
Alt går meget stærk til jeg kommer til :
::Sætter grænseflade for eth0 ::
er det sådan at Linux tager lang tid om at finde netkortet eller hva ??
Kan man gøre noget ved problemet eller skal jeg lære at leve med det ??

Thanhplay
Avatar billede nopper Praktikant
02. november 2003 - 16:48 #1
Hat du eth0:0 aktiveret, hvis ikke er det derfor.
Avatar billede karinc Nybegynder
02. november 2003 - 17:28 #2
Linux leder efter en dynamisk IP adresse, hvis du ikke ønsker at Linux skal ha' adgang til en dynamisk adresse så deaktiver eth0 eller giv det en statisk adresse
Avatar billede lap Nybegynder
02. november 2003 - 17:52 #3
har du fjernet "127.0.0.1 localhost localhost.localdomain" fra filen /etc/hosts - det er set en del gange her på eksperten?
Avatar billede thanhplay Nybegynder
03. november 2003 - 00:20 #4
Nopper hvordan kan jeg se om jeg har eth0 aktiveret ??, og hvordan aktiverer jeg den ??
Avatar billede thanhplay Nybegynder
03. november 2003 - 00:23 #5
og jeg har ikke fjernet 127.0.0.1 localhost localhost.localdomain
Avatar billede karinc Nybegynder
03. november 2003 - 09:46 #6
" Nopper hvordan kan jeg se om jeg har eth0 aktiveret "
i konsollen skriver du  ifconfig
så får du et output der fortæller hvad eth0 er configureret til
Avatar billede thanhplay Nybegynder
15. april 2005 - 12:03 #7
skal bare lige lukke spørgsmålet