Avatar billede agenten Nybegynder
02. november 2003 - 13:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billede på fjernsyn

Når jeg afspiller DVD film på min bærbar, så ligger billedet nede i højre hjørne på fjernsynet. Hvad skal jeg gøre for at få billedet til at ligge rigtigt? Opløsningen er 640 x 480... Filmen har det også med at skifte tilbage til 800 x 600
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2003 - 13:39 #1
hvilken grafikchip har du på den bærbare, og hvilke kabler bruger du

dette program kan fortælle dig det
http://www.aida32.hu/download/aida32pe_385.exe
Avatar billede agenten Nybegynder
02. november 2003 - 15:11 #2
Grafikchippen er en S3 Inc. Savage/MX w/MV (290). Jeg har netop opdateret driveren, men det har ikke hjulpet. Billedet ligger nu i midten forneden, men stadig kun med en opløsning på 640x480, så der mangler 20% af billedet. Styresystemet er WIN98 SE med et standard-TV som udgangspunkt.
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2003 - 17:00 #3
ok, jeg skal prøve, om jeg kan finde lidt inspiration til dig. der kan gå et par dage, så hvis der ikke er andre der byder ind, må  du have lidt tålmodighed.
jeg kender ikke dit specifikke kort, men jeg kan sige dig, at de opløsninger du nævner der ved mange korttyper er den korrekte.
der efter kan der nogle gange laves en højere opløsning vi af tv-out softwareren.

men som sagt, jeg skal nok søge efter lidt til dig.
Avatar billede agenten Nybegynder
05. november 2003 - 15:40 #5
Kan det ske at det er fordi DVD'en er fra Thailand og kører i et andet format?
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2003 - 17:22 #6
tja, jeg ved ikke om det kan være grunden, men er der ikke nogen feature i softwaren der kan justere skærmens placereing.

hvis du bruger dvd fra en anden regionskode, har du jo også et kodefrit drev. ellers skulle du måske finde ud af, hvordan dit drev gøres kodefrit.

du kunne også prøve at slette driveren, og slette kortet i enhedshåndteringen, og så genstarte 2 gange og geninstallere kortet, så er du sikker på at have en ren installation

var der ikke noget i de links jeg gav dig.

har du valgt pal b

har du valgt det rigtige outputsignal, composit eller svhs, de kan gøre en forskel.

prøv at fortælle lidt om hvilke parametre du kan få adgang til at indstille
Avatar billede agenten Nybegynder
06. november 2003 - 12:05 #7
Jeg kigger på det i weekenden, så må vi se om det bliver løst. Vender lige tilbage til dig..
Avatar billede agenten Nybegynder
25. november 2003 - 10:05 #8
Tak for hjælpen. Tror jeg er kommet frem til, at det er computeren, der er noget galt med.