Avatar billede spo Nybegynder
02. november 2003 - 08:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad er en ZUP fil

Når jeg lukker for Navision Dukker der en meddelelse om ZUP filen skal gemmes Ja/Nej
Avatar billede vista Nybegynder
02. november 2003 - 10:27 #1
.ZUP gemmer dine opsætninger, så som vinduer, farver osv. De faste informationer (data, sorteringsnøgler osv.) røres ikke. Meddelesen får du, når du har haft 2 sessions kørende oven i hinanden. Og du bør sørge for at det kun er 'den sidste' session, hvor du evt. overskriver.
Bemærk at der kan være mere end en .ZUP fil, idet hvis du kører med mere end en ID, er der en .ZUP, for hver.
Avatar billede j112 Nybegynder
02. november 2003 - 10:45 #2
Den gemmer også placering/størrelse af vinduer på skærmen.

Ligesom den husker hvilken debitor/kreditor/vare/faktura o.s.v. du stod på sidst, så du kan "genoptage" dir arbejde når du kommer ind igen.

Har du sat filter på nogle steder husker den også det.

Den husker hvilket regnskab du sidst var inde i.

Hvis man har fået lavet noget man ikke ka rode sig ud af, fx et vindue uden for skærmen, eller mystiske filtre, kan man rede situationen ved at slette ZUP filen.

Der har tidligere været versioner af Navision som havde "godt af" at få den slettet ind imellem.

Men tippet med et IP ved opstart er særdelies relevant hvis der skal være flere åbne programmer på en gang. du angiver det ved opstart fx således c:\Fin\370DK\fin.exe ID=112,database=e:\DB\DB-a.fdb+f:\DB\DB-b.fdb+g:\DB\DB-c.fdb  Her vist sammen med kommendoen til at åbne en bestemt database fordelt på 3 diske.