Avatar billede dl Nybegynder
01. november 2003 - 23:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ideer til et program man kan snakke med

Jeg vil prøve at skue et program sammen, som man kan sende nogle inputs til, og så vil det svar tilbage.

fx "mit navn er DL, hvad er dit?" og så skal programmet lave et output fx "mit navn er X"...

Jeg skal have nogle ideer til hvordan man laver noget af koden. Og hvad man skal gøre sig klart...

Det er kort sagt et program som man skal kunne tale til. :)

PS. Spørg hvis det er ?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
01. november 2003 - 23:42 #1
Det bliver kompliceret...
Lav en DB med en slags nøgleord samt svar, dernæst skal du skanne den tekst du skriver, og prøve at finde mønstre.
Lettere sagt end gjort!
Avatar billede zero3cool Nybegynder
01. november 2003 - 23:43 #2
Der findes allerede et sådanne projekt (dog på engelsk) så måske kan du samle lidt her og der? http://www.alicebot.org/
Avatar billede dl Nybegynder
02. november 2003 - 12:29 #3
k, vil jeg gøre.