Avatar billede steens Nybegynder
07. januar 2001 - 18:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Asp bøger

Jeg er ny i ASP, og har efter megen undersøgelse fundet ud af at ASP er vejen så det vil jeg jo gerne vide noget mere om.

Hvike bøger (på Dansk) skal jeg starte med og hvilke skal jeg forsætte med....hvad er jeres erfaringer....
Avatar billede proboss Nybegynder
07. januar 2001 - 18:13 #1
En God bog syntes jeg er Active Server Pages
af Christoph Wille og Christian Koller den er på dansk og giver den en god begyndelse kan købes i boghandel
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
07. januar 2001 - 18:14 #2
Active Server Pages for dummies!
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
07. januar 2001 - 18:18 #3
Der er ikke rigtig nogen bøger på dansk der kan noget, så vidt jeg har erfaret....men online www.activeserverpages.dk og www.netcoders.dk er gode sites på dansk.
Selvfølgelig også http://msdn.microsoft.com/workshop/server/?RLD=22

ellers vil jeg foreslå WROX Active Server Pages 2.0 eller Active Server Pages 3.0 (gode og grundige) eller ASP in 21 days (udemærket quickguide).

Eller kursus på www.netkursus.dk se....http://www.netkursus.dk/Kurser/kursus.asp?kursus=97 det er ganske godt og med dansk/engelsk materiale

/søren
Avatar billede vandhunden Nybegynder
07. januar 2001 - 20:06 #4
Jeg holder på Active Server Pages for dummies ligsom bjarke-b. Det kan godt være at det er engelsk, men det er skrevet i et ULTRA letforståeligt sprog. Den kan købes for 270,- hos www.webhut.dk
Avatar billede markskod Nybegynder
08. januar 2001 - 03:33 #5
Prøv ASP - Active Server Pages af Christopn Wille og Christian Koller, den fås på www.idg.dk og jeg syntes den er rigtig god.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. januar 2001 - 14:07 #6
Jeg er enig med Markskod ...

Det er den bog jeg bruger og den giver de rigtige svar på det man skal !
Avatar billede steens Nybegynder
01. februar 2001 - 16:43 #7
Nu er jeg nået lagt i bogen Active Server Pages og den giver absolut et findt indblik i ASP men,
Mange steder i bogen henvises til Internet Service Manager også kaldet MMC (Microsoft Manager Consule) som bruges til at administrere diverse web.....men på side 25 fortælles der at MMC (ISM) kun kan bruges til NT Workstation. Jeg bruger Win 98. Jeg kan godt kalde MMC men der er kun Frontpage ekstensition og ikke IIS ??????

Jeg opretter spørgsmålet her for i har sikkert opdaget det samme for et godt svar gives 60 point

Steens
Avatar billede okay Nybegynder
01. februar 2001 - 16:48 #8
....
Avatar billede okay Nybegynder
01. februar 2001 - 16:54 #9
s_raagaard  >> skal man værre fyldt 18 for at tage den kursus ???..