Avatar billede yepper Nybegynder
31. oktober 2003 - 19:51 Der er 4 kommentarer

Plextor DVD brænder vs. Sony samme

Jeg har lige skiftet en Sony DRU510A dvd brænder ud med en Plextor 708. Plextor virker umiddelbart stabil og hurtig (det gjorde sonyen nu også) Men efter jeg har skiftet kan min stationære JVC dvd afspiller ikke mere læse diskene jeg laver. Nogle der har en idé ?

VH Jesper
Avatar billede bleze Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:18 #1
Har du checket om der er kommet firmware opdateringer?

Det kan måske også skyldes at du har brændt DVD-R med den ene og DVD+R med den anden, og at din JVC kun afspiller det ene format (sikkert DVD-R da det er mest kompatibelt)

Fatter ikke du har skiftet din Sony ud, det skulle være en total god brænder. Jeg hælder dog mest til Pioneer og køber nok en A07 istedet for min A04 når den udkommer
Avatar billede yepper Nybegynder
31. oktober 2003 - 23:58 #2
HAR updateret firmware og har hele tiden brændt og set DVD+R ? Fatter ikke hvad der sker.... Sony er også god, men Plextor har nu altid været kram og så er den 8x når det er +ere den brænder ! Glæder mig så bare til der kommer nogle 8x medier - ha ha.. Nå men har du eller andre nogle voreslag til hvad ?
Avatar billede camsti Seniormester
21. november 2003 - 12:20 #3
Afhængig af softwaren er der ofte mulig hed for at vælge "fast eject" Præcis hvad det betyder ved jeg ikke - men min Plextor + DVD-afspilleren kørte totalt perfekt efter at jeg slog det fra ... Prøv evt. og sætte brændhastigheden lidt ned.
Avatar billede hitman202 Nybegynder
23. november 2003 - 05:53 #4
Jeg giver Camsti ret. Det er højst sandsynligt niget med "Fast Eject".
Forskellen ligger i to forskellige UDF-formater, hvor Fast Eject er den nyeste men mindst kompatible. Hvis du fravælger Fast Eject tager brændingen længere tid at afslutte, men virker på flest afspillere!!! Gå ind i Options på dit brænder-program og se om der ikke er et sted man kan dø dø dø Fast Eject!!