Avatar billede toften5 Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:56 Der er 10 kommentarer

hvad gør jeg mod hacker

jeg vil gerne vide hvordan jeg beskytter mod hacker jeg har norton antivirus 2003 er det nok?????????
Avatar billede zackie Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:02 #1
Ja det burde det være, men man kan jo altid bryde igennem en firewall men det tager bare meget lang tid, så du kan være ganske rolig. Fordi hvis en hacker prøvet at hacke din pc bare for at drille dig fordi han keder sig og finder ud af du har firewall så gider han højst sandsynlig ikke bryde igennem firewallen fordi det tager så lang tid og er så svært. så der kan du være ganske rolig.
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:23 #2
Virus og hackere er 2 forskellige ting

Download http://www.kerio.com/kpf_home.html  den er gratis for private
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2003 - 21:23 #3
Nej, det er ikke nok, du skal have en firewall også, her vil jeg godt anbefale Bitguard, den er alle pengene værd, og en del mere.
http://www.tryus.dk/bitguard.asp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:37 #4
Firewall'en ZoneAlarm er også god.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. oktober 2003 - 21:44 #5
Du kan gøre mange ting. her er en lille spise seddel.

1. Sørg for altid at have et fuldt opdateret system. Det er oftest huller i systemerne en hacker kommer ind gennem, også selv om du har en firewall foran. Hvis du fjerner hullerne kan du næsten unvære en firewall. Når jeg siger updater, mener jeg både styresystemet og alle de applikationern du har på.

2. Sørg for kun at have de programmer du har brug for, og vær kritisk når du installere nye. Programmer som ICQ, messenger, og IRC giver en hacker mange muligheder, da disse programmer er fuld af huller og jo ofte skal kunne komme ud og ind på dit system.

3. Undlad at installere servere på dit system. En server er lavet til at tjene andre udefra, hvis du har servere på dit system kan de udnyttes, da de ofte har mange forskellige tjenester kørende.

4. Brug en firewall, f.eks. Sygates har certificering og er et godt valg, har du mod på at betale lidt, vil jeg anbefale bitguard.

5. Brug en opdateret antivirus.

Tænk dig om når du er på nettet, downloader og læser mail
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. oktober 2003 - 21:56 #6
"..jeg har norton antivirus 2003.."

zackie> han sagde antivirus.. ikke firewall..
Avatar billede zackie Nybegynder
02. november 2003 - 16:53 #7
sry jeg troede han sagde firewall
Avatar billede fangel Nybegynder
02. november 2003 - 16:57 #8
kommentar-i-kommentar-ting:
det korrekte betegnelse ville være cracker - ikke hacker ;)

jf http://catb.org/~esr/jargon/html/C/cracker.html vs http://catb.org/~esr/jargon/html/H/hacker.html

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:32 #9
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede exp-oprydning Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:52 #10
Der er gået lang tid siden du stillede dette spørgsmål.

Det er god skik på Eksperten at følge op på sine spørgsmål, af simpel
respekt for webstedets koncept, og de brugere der har gjort sit for at
hjælpe dig. Dette kunne være ved for eksempel:

1. At give nødvendig feedback så de der forsøger at hjælpe
    kan fortsætte med det.
2. At acceptere et af de svar der er blevet afgivet.
3. Hvis ingen rigtige besvarelser er givet, kan du selv lægge
    et svar og fortælle hvad løsningen blev. Husk at belønne folk
    der muligvis har brugt lang tid på at hjælpe dig frivilligt.
4. Hvis en rigtig besvarelse er givet som en kommentar, skal du
    bede personen om at lægge et svar, og herefter acceptere det.

Et svar accepteres på følgende måde:

1. Log ind med dit Eksperten brugernavn og password.
2. Hvis en besvarelse er afgivet vil der nederst være en kasse med
    de brugernavne der har svaret. Du skal med musen markere de relevante
    brugernavne, og herefter klikke på den knap der hedder ”Accepter”.