Avatar billede martinfrost Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:56 Der er 3 kommentarer

Åbne fil

Jeg har lavet en personlig "startside" til mig selv i min IE (skrevet i php), hvor jeg har en masse relevante links og dynamiske informationer i en slags menu.

Ydermere har jeg en iframe, hvor selve "browse'ningen" foregår (uden at min personlige menu med links og info forsvinder, naturligvis)

På min startside har jeg en lille tabel med "Programmer på computeren"... eks.:

Microsoft Word
Microsoft Excel
Winamp
.
osv. derned af...

Nu vil jeg gerne, at når jeg klikker på et disse links, så åbner det respektive program på min computer. Det kan man jo sådan set godt ved bare at referere til en lokal fil på sin harddisk i sit link

eksempelvis:

<a href='file:///c:/programmer/program.exe'>Mit Program</a>

men nu kommer IE jo med den her sikkerheds-foranstaltnings-dialog-box, idet vi typisk snakker exe-filer.

Nu er mit spørgsmål så... hvordan får jeg på kreativ vis lov til at åbne filer på min egen computer uden at IE kommer og spørger "om jeg nu er sikker"

Løsningen behøver IKKE have noget som helst med JavaScript at gøre, men hvis nogen kender den snedig metode, så vil det være guld :) (Jeg tænkte bare at i denne kategori, som oftest er fyldt med intelligente mennesker, ville der være en chance for at finde hjælp)

Har forsøgt at ændre sikkerheds-indstillingerne for mit eget site ved at tilføje det til "Websider, du har tillid til", men sikkerheds-dialogboxen ved åbning vil ikke væk :(

Mvh Martin
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2003 - 18:29 #1
<ole>

Ehhhhh .... hvor ligger din startside - rent fysisk?

/mvh
</bole>
Avatar billede martinfrost Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:01 #2
den ligger i min htdocs-folder på min apache webserver :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2003 - 21:02 #3
Jeg tror, du får meget vanskeligt ved at undgå den boks - men du kan lade linket pege på en mappe med henvisninger til programmerne. Så undgår du problemet.
/mvh