Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:16 Der er 2 kommentarer

AMD XP1900+ cpu ikke Palomino kompatible bundkort ?

hejsa. jeg solgte på et tidspunkt en AMD XP1900+ cpu. Men nu noget tid efter har jeg fået at vide at den ikke passer i et Palomino bundkort.

Beskeden jeg har fået er følgende

Vi har testen den på 2 boards som kun er Palomino kompatible - hvor den
ikke virkede, og et Thorougbreed board - hvor den virkede.

Kan det passe at der er forskel på bundkortene, mig bekendt er det kun transistornes størelse og varmeudvikling til forskel.

Og hvordan vælger jeg så et bundkort der passer til cpuén
Avatar billede zhark Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:55 #1
Der kan være nogle problemer, som jeg også er løbet ind i.
Jeg har et ASUS A7V133 som er Palomino kompatibel, meen:
Var til max 1400Mhz - imidlertid kunne det med ny bios køre Palomino op til XP2100+ men igen... kun Palomino type6 og ikke noget med Thorougbreed, jeg fandt flere (Palomino)?? Desværre viste det sig at det (uden dette var oplyst) var med Thorougbreed kerne, så der er en forskel på de ski' Palomino CPUer jeg har ikke kunnet finde en type 6 og de steder jeg har forhørt anbefaler nyt mobo buuh (:
Avatar billede zhark Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:01 #2
Man kan vist sammenfatte det sådan at de nyere mobo kan køre med Thoroughbreed