Avatar billede hopla Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:14 Der er 7 kommentarer

Min Powerbook er gået i sort

Hejsa
Min Powerbook kan ikke finde ud af at starte op.
Når man tænder, dukker Apple-logoet og den der runde animation op som sædvanlig. efter et stykke tid bliver skærmen blå, og oppe i venstre hjørne er det der runde regnbuefarvede ikon. Og så sker der ikke mere.
Hvad gør jeg?
Nogen siger jeg skal starte den op, med styresystems-disken i. Nogle siger endda at det kan gøres, uden at ens materiale på harddisken forsvinder..
Hvad siger du?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2003 - 13:20 #1
Jeg havde engang samme problem, det var fordi det lille onboard batteri var gået i stykker. Det skete dog på en normal pc, så det er jo muligt det ikke er helt den samme fejl.
Avatar billede hopla Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:23 #2
tjaa
Computeren har nogen år på bagen, men battriet er faktisk lige blevet skiftet.. Altså jeg går ud fra vi taler om det store blok-batteri som sidder underneden(?)
Avatar billede styxx Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:26 #3
Start maskinen med "OS X" CD'en i maskinen mens du holder C tasten nede indtil den starter med at boote fra CD'en, det skulle gerne tvinge maskinen til at starte fra do.
Hvis det lykkes får du nu installations programmet frem. Fra menuen i toppen af skærmen er det muligt at starte diskværktøj og forsøge dig med en reperation af disken og rettigheder.
Når det er gennemført genstarter du maskinen og du er forhåbentlig på igen....
Avatar billede hopla Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:27 #4
og det sletter ikke ens harddisk?
Avatar billede styxx Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:34 #5
Du skal ikke gå videre med installationen fra Boot Cd'en kun starte fra menuen "Disk værktøj"....nej det sletter ikke installationen
Avatar billede hopla Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:22 #6
ok jeg prøver
Avatar billede hopla Nybegynder
18. december 2003 - 16:33 #7
Nå..
Der står at den sletter ALT og restorer system-software.