Avatar billede longgaard_at_work Nybegynder
30. oktober 2003 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

All users og Hurtig start

Jeg vil gerne have et ikon i hurtig start /quick launch som alle brugere får og ikke kan fjerne.

Normalt vil man flytte ikonet til all users, men det virker ikke pr. default med hurtig start.

Nogle forslag?
Avatar billede jeseman Nybegynder
02. december 2003 - 11:18 #1
Du opretter en bruger som du vel have den.. Det vil sige med de ikoner og programmer også vidre!! så finder du mappen C:\Documents and Settings\brugernavn\(brugernavn er navnet på den bruger så du har logget ind med på din w2k maskine med) kopiere du filen NTUSER.DAT over til mappen C:\Documents and Settings\Default User
Avatar billede longgaard_at_work Nybegynder
02. december 2003 - 11:28 #2
-> jeseman
Vil det ikke give alle brugere deres egen quick launch ikoner som brugeren selv kan redigere/fjerne?
Fidusen ved at have noget i all users skulle også gerne være at jeg let kunne opdatere quick launch genvejne på samtlige klienter via script uden kendskab til hvem der har været loget ind på hvilke maskiner.
Avatar billede jeseman Nybegynder
02. december 2003 - 11:58 #3
okay.. jeg havde forstået det lidt forkert! så er det kun de bruger der logger ind efter det er blevet ændret i NTUSER.DAT.. Men tænker lige over det!!
Avatar billede jeseman Nybegynder
02. december 2003 - 12:06 #4
Kan du ikke oprette mappe quick launch mappe i Default User og i All Users!! de skal ligge .\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch..

Jeg mener dette skulle virke!! ikke kun på dem som bliver oprette, men også på dem der er oprettet!
Avatar billede longgaard_at_work Nybegynder
02. december 2003 - 12:25 #5
Det var også sådan jeg troede det skulle virke.
Default user vil jeg dog holde mig fra, da det giver brugeren sin egen kopi under egen profil.
Jeg testede så lige en gang til under All Useres, men det virker ikke her.
Avatar billede jeseman Nybegynder
02. december 2003 - 12:37 #6
nå.. så kan jeg desvære ikke lige hjælpe!
Avatar billede longgaard_at_work Nybegynder
06. marts 2008 - 14:34 #7
Det var der heller ikke andre som kunne, så spg. lukkes