Avatar billede selanne Nybegynder
07. januar 2001 - 03:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort

Hej !
Jeg vil høre om der er nogen som kender problemet med grafikkortet låser i spil (bilspil specielt). Min PC er en P III 450,
Abit BH6 MB,256 MB PC 100 ram og Asus geforce MX 2.Jeg har OC min CPU til 550Mhz og har masser af kølling men måske er det et varmeproblem alligevel.Håber at høre fra nogen.

VH
Selanne
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 03:17 #1
¨Ja, det kan sagtens være varmeproblem alligevel. Måske er det dit graffikkort der bliver for varmt. Hvis det er meget 3d-krævende spil (det er bilspil jo)især den låser i kan det meget vel være graffkortet, mens hvis det er i mere cpu-krævende spil, så kan det stadig være cpu\'en.
Du kan hente en stres program her www.overclocking.dk til at teste din maskine om den kan klare overclockingen. Nu ved jeg ikke lige hvor meget du har overclocket, men du kan gøre cpu\'en mere stabil ved at øge vcore, det gør den dog også lidt varmere.
Det var så lidt om varme problemmer.
Det kan også være driver problemmer, du skal altid sørge for at have de nyeste drivere.
Bla- directx 8.
Du kan finde kølere til graffikkortet her www.studiedata.dk

Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. januar 2001 - 03:22 #2
Jeg går ud fra du har Windows 98/98SE..?

Du kan prøve at opgradere til DirectX 8.0
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Prøv også at installere Detonator3, hvis du ikke har det
http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

Endelig er der masser af hjælp at hente på fx www.geforcefaq.com
http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:inst:lockup
http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:troub:stutter

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. januar 2001 - 03:23 #3
Hmhmhm.. dit indlæg kom mens jeg skrev, krusell :|
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 03:24 #4
ja, ja.
Det er godt med dig....
Avatar billede krusell Nybegynder
07. januar 2001 - 03:24 #5
;-)
Avatar billede ph1 Nybegynder
11. januar 2001 - 01:12 #6
hvis du har overclocket ved at hæve hastigheden på dit motherboard, kan du være uheldig og ramme en skæv hastighed. såvidt jeg lige kan regne ud kører du 124mhz på motherboardet. dette er en skæv hastighed, da det øger hastigheden på agp porten med 20% over hvad den er designet til at køre med.

Grunden til dette er at agp portens hastighed afgøres af en \"divider\" dette kan for eksenpel være at agp porten er sat til at køre 1/2 af bundkortets hastighed.
dette vil sige at du kører 50mhz på agp´en når du ikke har clocket(motherboard=100mhz). når du kører 124mhz kører din agp 62 mhz.

Hvis det er dette der er problemet, er der tre mulige løsninger
1. kør motherboardets hastighed ned på 112mhz

2. Prøv at køle grafikkortet med en blæser på dets heatsink

3. gå efter 133mhz på motherboardet, da agp divideren vil skifte til 1/3, og din agp hastighed vil være de regelmenterede 50mhz

håber at du rammer de 133Mhz.... Hilsen ph1
Avatar billede ph1 Nybegynder
11. januar 2001 - 01:21 #7
hov volten...
prøv at hæve volten til cpuen 0,1 i spænding og se om det ikke hjælper. Det er nemlig ikke nok at have en kold cpu. hvis man oc´er skal cpuen for det meste bruge mere strøm.

dette skal sandsynligvis gøres i bios. Check motherboard manualen, eller kig efter vejledning på:
www.abit.com.tw/english
Avatar billede vuffe Nybegynder
11. januar 2001 - 15:05 #8
Er det kun i bilspil, eller er det også i alle andre 3D spil, og hvor lang tid spiller du før at computeren låser?
Avatar billede selanne Nybegynder
13. januar 2001 - 00:39 #9
Det er kun bilspil. Jeg kører PT. DirectX 8.0 og har de nyeste drivere til mit grafikkort.Tak for de gode råd, nu vil jeg teste mig lidt frem for at se hvad der er mest stabilt.(Hæve volten tror jeg ikke rigtigt på).  Hilsen
                        Selanne
Avatar billede cassebent Nybegynder
15. januar 2001 - 03:34 #10
det med volten passer...Min amd TB 950 Mhz kører på 1050 Mhz med 1.75 og jeg fandt aldrig ud af hvad standard-volt var. Og den laver lort når jeg sætter den til selv at finde ud af det. Prøv evt. strømmen efter de andre bios ting.